#11
 1,699     Trondheim     0
Dersom du ikke har spesielle preferanser tror jeg også at dobbeltport er det beste.
Vi skal ha to enkle, men det er kun pga. at fruen instisterer på at det er penest.
En fordel med dobbel port er at du alltid vil komme deg inn i garasje dersom en motor svikter.
Har du ikke alternativ inngang må du sikre at porten kan åpnes uten motor.

Ønsker du treport tror jeg ikke jeg ville gått for dobbel ettersom de blir veldig tunge og skal ha lett for å slå seg.
Reperasjon/byttekost vil også være mindre etter skade om du har to porter.
Kanskje er det også større fare for ujevn gange m.m. for dobbelport, men jeg vet ikke om det er noe problem med metallport.

-tek
Signatur

   #12
 175     0
Min far har en garasje som er 6x7 m og han har to porter som hver er 2,5m bred på veggen som er 6m. Han angrer og har han bygd i dag har det blitt en bred port.

Jeg har brukt hans garasje litt for å mekke bil samt ved skifting av dekk. Det jeg og han savner er skikkelig plass rundt bilen ved mekking eller dekkskift. Hadde det vært brukt en bred port kunne man ha kjørt ut den andre bilen og parkere bilen som trenger service midt i garasjen. Dette gir godt med plass på alle sider av bilen.

Min garasje som er under bygging blir på 7x7m og jeg skal kun ha en bred port. Målene på porten er jeg ikke sikker på enda, men det blir bredest og høyest mulig. En vet aldri nårtid en har kjøpt en Toyota Landcruiser som er ombygd av Arctic Trucks og har 37" hjul. Da er ikke en standard garasjeport med 220 i fri høyde nok..  ;D