Har konsekvent hatt den franske på min 30min motorvarmer før hver eneste start etter første innlegg i denne tråden, og da har det ikke vært noen problemer. Men det er absolutt siste franske bilen denne familien har, den vrakes eller selges så fort erstatning er i boks.
jeg synes det er alt for mange som kjøper franske biler, de er upålitelige og stygge og blitt altfor dyre.Slutt å kjøp dem sier jeg, så jeg kan få de litt billigere igjen :-X
Tålmodigheten min er snart slutt nå med den 11 år gamle bilen. Berlingoen lever sitt eget liv, stopper uten grunn,blinker med frontlysene i lang tid etter bilen er forlatt og speedometeret virker kun i deler av kjøreturen. Den eneste relevante feilmeldingen i ECU etter disse feilen, er feil på kjøle enhet i ECU. Ser på forumet at PSA gruppen ikke var heldig med BSI interface modulet. Modulet som samler all data og sender de ut igjen. Modulet prioriterer selv hva som skal ut av data. Ikke bra med en slik stjerne arkitektur som er avhengig av et modul for å styre alt i bilen. Da er det langt bedre med vanlig can bus der det er mer oversikt over hvilke feil som opptrer og ikke masse usamenhengende feil i et kjør. Ikke flere PSA bil kjøp i denne familien lenger.
Ser på forumet at PSA gruppen ikke var heldig med BSI interface modulet. Modulet som samler all
Uheldig...Tja....BSi'en er pill råtten i vår Xsara også - forårsaker alle mulige feil. Siden de har videreført designet i årevis virker det som de er på bærtur med vilje heller enn at det er uflaks..
Ikke rart det blir ustabilt el nett i franske biler med plassering av jordingspunkter nede ved gulv teppe. Jordingspunktene burde vært plassert 10 cm lenger fremme og oppe under panser utløseren. Jordingspunktene e011 og e013 i berlingo.
Ups. Jeg er ikke overrasket dog. Det som er vanskelig å ta innover seg er den salige blandingen av teknologiske nyvinninger kombinert med denne typen håpløsheter som går igjen i de franske bilene.
Nå skal min franske på ny EU-kontroll, og så forhåpentligvis selges til første og beste.
Det som er vanskelig å ta innover seg er den salige blandingen av teknologiske nyvinninger kombinert med denne typen håpløsheter som går igjen i de franske bilene.
Å legge jordingen slik er vel i det beste et tegn på at det ikke er proft gjort /gjennomtenkt. Noen ganger er det de mest elementære og enkle ting som lager de største problemene. Å flytte denne jordningen som nevnt, kunne nok ha hjulpet veldig.
De to siste dagene har jeg kjørt forbi to havarerte nyere VW biler så det er ikke så ille med noen små og middels problemer med de franske bilene. Berlingoen fikk renset tomgangs regulatoren, ordnet 9 korroderte jordings punkter og en mengde andre kontakter. Flere løse lednings strekk ble sikret og en dyse skiftet ut. Nå er det håp for nye mil på veien.
Men det er absolutt siste franske bilen denne familien har, den vrakes eller selges så fort erstatning er i boks.
- Baderomsbloggen min
....
...
...
Uheldig...Tja....BSi'en er pill råtten i vår Xsara også - forårsaker alle mulige feil. Siden de har videreført designet i årevis virker det som de er på bærtur med vilje heller enn at det er uflaks..
- Baderomsbloggen min
....
...
...
Det som er vanskelig å ta innover seg er den salige blandingen av teknologiske nyvinninger kombinert med denne typen håpløsheter som går igjen i de franske bilene.
Nå skal min franske på ny EU-kontroll, og så forhåpentligvis selges til første og beste.
- Baderomsbloggen min
....
...
...
Meget treffende sagt.