#11
 468     0

Den store forskjellen er jo at mange håndtverkere tar seg betalt for oppmøtetid, reise osv. dersom kunden ikke er hjemme når det er avtalt. Ingen betaler meg for den arbeidstiden jeg taper ved å sitte hjemme og blomstre mens jeg venter på en håndtverker som ikke gidder å si i fra at han ikke kan komme allikevel. Innmari kjip måte å bruke feriedagene sine på.

  (trådstarter)
   #12
 189     0
Enig med Suzie jeg har også brukt mange feriedager på dette.
Og det er en grunn alene til dette de ringer ikke når de ikke kommer.
Jeg tror kanskje dette også er blitt en sovepute i bransjen det er liksom bare sånn, for min del så har jeg sluttet å regne med at de kommer når de lover. Fx bare nå har vi ventet en måned på en som skal gjøre ferdig jobben for oss, og vi kommer ikke videre. Jobben skulle vært ferdig før 1 sept.

   #13
 56     Oslo     0

Det finnes like mange kunder som ikke holder avtaler...


Tullprat!
Jeg, og alle jeg kjenner, har gjort avtale med snekker, rørlegger, elektriker osv. Ikke en av disse har møtt på avtalt kolokkeslett. I mine øyne er rørleggere de værste.

Problemet er at jeg tar fri fra jobben fordi jeg har avtale med rørlegger kl 07:30. Dette er da ÅPENBART dagens første jobb, men dukker de opp - NEIDA!!

Klokken 11 rusler de inn døren. Ikke en unskyldning. Så jobber de en snau time - så drar de for å "hente deler". Er jeg heldig kommer de tilbake samme dag - noen ganger hører jeg ingen ting. JEG må ringe og spørre når de tar tenke seg tilbake for å fullføre jobben.

En rørlegger presterte faktisk å si "vil du at jeg skal gå igjen", når jeg spurte om hvorfor han kom 3,5 timer for sent uten å gi beskjed. Jeg ba han ryke og reise!

Jeg tar fri fra jobben - de gir faen i avtalen!

Problemet er at denne type fagfolk tjener bra med penger i oppgangstider. Når nedgangstidene kommer mister hele hurven jobben og mottar ledighetstrygd og jobebr svart.

Kundeservice er desverre et glemt ord i denne type bransjer! De som fortsatt behersker kundekontakt får stort sett alle jobber via nettverk. De kan ta godt betalt, og alle er fornøyde. Min faste rørlegger og elektriker ringer ofte og avlyser avtaler - men HAN RINGER OG INFORMERER!! Da blir jeg gla'  :)

Min erfaring bygger på private oppdrag i egen heim, men også i jobbsammenheng hvor jeg kjøper inn rørlegger og elektro-tjenester for 10-12 mill i året.

Yrkesstolthet er forlengst borte i de fleste bransjer, desverre.
Signatur
   #14
 21,481     Enebolig     0
Ja, drit og dra til deg.. Jeg tjener IKKE bedre i gode tider enn i dårlige. Firmaet gjør det, og vi ansatte får ingenting av kaka.

Jeg er alltid serviceinnstilt og mottar unødvendig mye dritt fordi folk på kontoret sender meg et annet sted enn dit jeg egentlig synes jeg burde vært. Avtaler tider jeg sier jeg ikke kan klare. Sånn er den saken.

Men det finnes selvfølgelig unntak  Wink
   #15
 142     En flott bygd på Sunnmøre.     0
Frimurer:

Du trenger ikke ta alle under en kam selv om du har dårlige erfaringer ;)

Ang priser. Jeg driver mitt ENK. Prisene er de samme i oppgang som nedgang, hva mener du de gjør de som tar seg godt betalt? Dobbler timeprisen ???
   #16
 3,705     Ringerike     1

........ I mine øyne er rørleggere de værste........


Enig, har nå ventet over ett år på at de skal gjøre seg ferdige med den jobben som var bestilt i sept. 2007! De har igjen å bytte shunt på oljefyren, delen er kommet for 12 mnd. siden! Og jeg har vært innom minst en gang i mnd for å minne dem på jobben....men hjelper det! Neste gang tar jeg med en kake med ett lys på og ett fortoapparat,  tar et bilde som jeg "truer" med å sende lokalavvisa hvis det ikke skjer noe snart!
Signatur
   #17
 56     Oslo     0
Neida, selvfølgelig finnes det flotte unntak, men her i Oslo-området er desverre punktlighet snarere unntaket enn regelen.

Avtalte tid med rørlegger i Nesbyen (Hallingdal, Buskerud) for et par år siden. Han kom på slaget avtalt tid. Jeg husker at jeg ble helt satt ut  ;)

Poenget mitt er at de som ønsker å overleve i disse "nedgangstider" er de som har opprettholdt sitt gode rykte gjennom oppgangsperioden vi nå har opplevd de siste 6-8 årene.
Signatur

   #18
 142     En flott bygd på Sunnmøre.     0


........ I mine øyne er rørleggere de værste........


Enig, har nå ventet over ett år på at de skal gjøre seg ferdige med den jobben som var bestilt i sept. 2007! De har igjen å bytte shunt på oljefyren, delen er kommet for 12 mnd. siden! Og jeg har vært innom minst en gang i mnd for å minne dem på jobben....men hjelper det! Neste gang tar jeg med en kake med ett lys på og ett fortoapparat,  tar et bilde som jeg "truer" med å sende lokalavvisa hvis det ikke skjer noe snart!


Nå er du i overkant snill med rørleggeren som ikke gidder og besøke deg ;D
Du bør gi han en kaktus og så gå til neste rørleggerfirma ;D
   #19
 142     En flott bygd på Sunnmøre.     0

Neida, selvfølgelig finnes det flotte unntak, men her i Oslo-området er desverre punktlighet snarere unntaket enn regelen.

Avtalte tid med rørlegger i Nesbyen (Hallingdal, Buskerud) for et par år siden. Han kom på slaget avtalt tid. Jeg husker at jeg ble helt satt ut  ;)


Her på nordvestlandet kan en ikke drive som i Oslo, jeg tror at han som begynner og holder avtaler i Oslo vil kunne drive et blomstrende firma i oslo, nettop pga at han holder avtaler ;)

For slike håndverkere ville dere anbefale ;D,
   #20
 822     Ullensaker     0

Synd at Frimurer har kun dårlige opplevelser. Kjenner mange håndverkere som gjør sitt beste for å holde avtaler og fremstå seriøse. Dessverre er det en del "personligheter" som gjør sitt beste for gi denne yrkesgruppen et ufortjent stempel.

Jeg er den første til å innrømme at det er en god del useriøse slappfisker som kanskje burde holdt på med noe annet,men å si at ingen håndverkere holder avtaler er ikke særlig konstruktivt.
Personlig synes jeg det burde vært et system som i større grad fremmer de seriøse og pliktoppfyllende og i tillegg luker vekk "gullgraverne"..