#11
 1,724     Trondheim     0
Hvis jobben har dratt ut på tiden to uker over avtalt dato og dere har vært lenge uten vann med et lite barn i huset (stor ulempe) så skulle hvert fall jeg vurdert å sende motkrav om forsinkelsesrente?

MVH
Sakke

   #12
 1,459     Trondheim     0
Nok en gang. Viktig å vite hva man spør om pris på og hva man har fått tilbud på. Alt for ofte skjer det man tolker ting forskjellig.
Signatur
  (trådstarter)
   #13
 95     0
Hei, skissen var levert av oss før befaring. Vi diskuterte veggen og ble enig om at det ikke var noe valg her, man kan ikke montere en 120 vask på en 30 cm rørkasse.. Han sa da ingenting om at dette ville medføre et tillegg og har heller aldri hevdet det i etterkant (altså at han ga beskjed). Prisen kom i tilbud etter befaring og det har ikke vært meldt inn noen endring.

På elektro-siden skjedde det flere endringer, det var f. eks ikke plass til ekstra kurs i sikringsskapet - da ringer montørene meg, forteller hva de har tenkt å gjøre og at det kommer til å bli et prisstilegg. Vi har nå fått en tillegssfaktura som jeg selvfølgelig betaler uten å mokke.

Ja vurderte å reagerer på forsinkelse men det står ingenting om konsekvens av dette i kontrakten. Kan vel uansett kreve en promille av kjøpesum pr dag.? Men for å være litt romslige og ikke skape mer konflikt valgte vi å se bort fra det..

Ja det skjer veldig ofte at de to partene tolker hva som er inkludert forskjellig men kjøper er jo den svake part i slike settinger. Kjøper kan vel ikke forventes å kunne fagtermer i kontrakter og dermed vite at ikke-uforutsette ting er utelatt fra fastpris..?