#641
 836     Østfold     0
Jeg får dessverre ikke opp den linken du har der. Men hvilke aktiviteter har du gjort ovenfor Dorch & Danola? Jeg spør fordi noen ganger så hender det at det dukker opp advarsler før selger har rukket å forsøke å løse problemet. Ser som sagt sagt ikke innlegget, hverken via din link eller ved å forsøke å gå direkte..
Signatur

   #642
 499     Porsgrunn     0
Det gikk ikke bra med min bestilling fra Dorch & Danola.
Jeg må nesten få legge inn en advarsel mot å bruke disse for kjøp av Festool.
Se her:
http://www.byggebolig.no/forbrukerrettigheter/mangler-festool-verktoy-i-sending-fra-dorch-%26-danola/msg628481

Dorch & Danola tar ikke ansvar for at det mangler verktøy på ordren min og jeg mangler 8725 kroner fra lommeboken.
Andre Festool`ere her som kan ha tips til løsning på problemet?

Det verktøyet jeg har fått er helt fantastisk. Dykksagen kutter perfekt, støvsugeren passer perfekt til sag og pussemaskinen. Har fått litt orden på småverktøy i systainere også.
Men, hva gjør man når avsender, Dorch & Danola ikke tar ansvar for verktøy som skulle være levert til meg?


Hva er problemet egentlig? Jeg får ikke opp linken, men forstår det sånn at du har bestilt verktøy, har blitt trukket oppgitt totalbeløp men det mangler verktøy når du mottar pakken?
Har du kontaktet Dorch & Danola på e-post?

Jeg har x antall bestillinger med Festool-verktøy fra Dorch, og har aldri opplevd problemer - snarere tvert imot. Har alltid fått god service, svar på mail innen respektabel tid og til dels greie pakketilbud ved store bestillinger.

Send en saklig e-post og la de få tid til å svare deg. Samtidig er hovedregelen ved nettkjøp: "Bruk kredittkort!"
   #644
 301     0
Det gikk ikke så bra med den andre posten av en eller annen grunn Sad
Kanskje posten min røyk med i omleggingen til nye sider, hvem vet.

Uansett, her er det jeg postet:

"
Jeg har vært så heldig at jeg har fått kjøpe litt Festool verktøy.
Dette bestilte jeg fra Dorch & Danola i Danmark.
Bestillingen var for meg forholdsvis stor med dykksag, støvsuger, workcenter, skinne, pussemaskin, stikksag, drill og en del andre små og store ting. Til sammen en hel palle full av godt verktøy.
Men, så når jeg skulle hente sendingen hos Hordasped her i Bergen (sendt med Leman fra Dorch & Danola i danmark som så overleverer til Hordasped til utkjøring i Bergen) så mangler det noe:
499752 T18+3 drill og PSC420 Plus stikksag
495128 Borsett 3-10mm
492523 3.5mm bor med forsenker
490178 Stikksagblad

Dorch & Danola har fått bilder av sendingen før og etter oppakking (tok skrytebilder til å sende til min bror) og de mener å se at sendingen har vært brutt opp og tapet sammen igjen. Altså er jeg visstnok blitt ranet og bedt om å anmelde dette til politiet. Dette har jeg gjort.
Leman tar ikke ansvar for tyveriet i følge Dorch & Danola, Hordasped har jeg ikke fått kontaktet enda og politiet sier at dette kommer de ikke til å finne ut av.

Jeg signerte for mottatt vare hos Hordasped som man alltid gjør. Dette var for å få godset overlevert til meg, jeg har enda tilgode å se noen sjekke gjennom pallen før de signerer på utleveringsbilag. Dorch & Danola virker å mene at når jeg har signert er det "mitt problem".
Har bestilt ganske mye utstyr på nett tidligere både innenlands og fra utlandet, dette er første gangen jeg er blitt ranet på veien...

Tilsammen er dette varer for 8725 kroner etter moms, som jeg måtte betale før jeg kunne få utlevert varene. Det er jo litt penger det!
Har sendt melding til Festool om det også men ikke fått noe svar derfra på noen dager.

Hva nå?

"

Helt enig Joachim at kort bør brukes. I dette tilfellet hadde jeg en veldig god dialog med Dorch & Danola som du også har hatt. Jeg fikk en bra pris på en større pakke med utstyr og noe av det er kommet frem. Jeg har storkost meg med dykksagen, testet ut Rotex slipemaskin litt og støvsugd mer enn normalt.

Jeg har kontaktet selger, de kontaktet Leman som var speditør, Leman avviser kravet til Dorch & Danola og Dorch & Danola ber meg anmelde forholdet og sier de ikke kan gjøre mer for meg.
Det har nå gått en uke og to med mailer frem og tilbake og jeg har ventet i det lengste før jeg begynte å poste her og på FOG forumet i håp om å få en løsning på dette.

Andreasg, jeg tok kontakt med selger umiddelbart etter mottak av palle med varer og så det manglet noe.
   #645
 1,431     Oslo     0
Hei svirre! & og " i tittel på nye tråder går ikke. Dette ligger på listen til bb cto - beklager dette.
Signatur
   #646
 460     Måløy     0
Føler med deg Svirre, dette var surt.
Har aldri opplevd noe slikt selv ,handler stort sett alt verktøy på nett.
Vanlig praksis er att man kvitterer ved mottak av forsendelse, og sjekker deretter innhold.
Mener D&D og speditørene att man skal pakke ut og sjekke innholdet før man kvitterer ?
Høres jo forsåvidt fornuftig ut i teorien ,men i praksis ??
   #647
 836     Østfold     0
Ja kjip situasjon! Vet rett og slett ikke hva løsningen på dette er. Og som Holvik sier, praktisk sett er det ikke veldig tilrettelagt for at man sjekker innhold ved levering/henting.
Signatur

   #648
 242     Odense     2
Hej Svirre
Jeg må sige at vi heller ikke har stået i sådan en situation før og kan kun beklage det. Pallen er blevet åbnet af fragtmanden på et eller andet tidspunkt og lukket igen med en tape som vi ikke bruger.
Du kvitterer for forsendelsen og så tjekker varerne bagefter, det samme gør vi jo når vi modtager varer fra leverandør. Jeg kan oplyse at vi stadig arbejder på en løsning og meget gerne vil have en kopi af din anmeldelse til politiet (kvittering fra politiet), så har vi noget håndgribeligt på det og noget mere at gå videre med.
Og så finder vi en løsning, som du også er tilfreds med.

Hvordan skal man håndtere ett varemottak ? "Tjekke om pakken er beskadiget, ompakket eller lignede og så gøre opmærksom på det og få det skrevet på fragtbrevet."
Skal man sjekke pakkens innhold før man kvitterer ? "Nej"
Gjør dere dette selv ? "Nej, det gør vi heller ikke."

Dorch & Danola A/S
Gorm
   #649
 499     Porsgrunn     0
Når man kjøper frakt via dere, er det ikke da en forsikring med frakten? Vanlig ved f.eks. Norgespakken, er vel at det er en forsikring som erstatter tapt innhold/pakke.

Uansett, bestill alltid varer på internett med kredittkort, så er det kredittselskapet som må ta regningen.
   #650
 836     Østfold     0
Uansett, bestill alltid varer på internett med kredittkort, så er det kredittselskapet som må ta regningen.


Vet du hva som kvalifiserer til dette er? Vet at når noe ikke dukker opp, så finnes det et "avvikstransaksjonsskjema" i banken. Men vet ikke om dette gjelder i dette tilfellet?

Det må jo være noen krav som gjør at dette ikke kan misbrukes lett.

NB. hinter overhodet ikke til trådstarter! Men dette er interessant i vite når man bestiller endel på nett, og det ser ut til å gjelde ganske mange i denne delen av forumet ogsåSmile
Signatur