382    5    0  

Reklamere på bad?

 9     0
Tok over en leilighet for 2 mnd siden, badet var pusset opp overflatemessig i 2017. Oppdaget nå at fugene i dusjhjørnet begynner å smuldre opp og flere hull dukker stadig opp. Silikonfugene mellom gulv og vegg preller av rundt i badet, spesielt under der jeg har håndklær for tørk av hender osv.

Badet har selger hatt en bekjent til å flislegge, fikk en kvitting fra han som privatperson. I tilstandsrapporten står det at flisleggingen er gjort av "kun faglært".

Jeg trenger nå litt hjelp til å vite hvordan jeg best går frem her. Kontakter jeg selger, megler eller går jeg rett på boligkjøpforsikringen fra help? 

   #1
 38,300     Lillestrøm kommune     0
Kostnaden er nok for liten for forsikringen, men kanskje er det mulig med reklamasjon mot utførende ?
  (trådstarter)
   #2
 9     0
Kostnaden er nok for liten for forsikringen, men kanskje er det mulig med reklamasjon mot utførende ?


Takk for innspill! Burde jeg gå via megler da for å finne en løsning på dette? Vil jo ikke ha han samme "flisleggeren" over for å fikse dette, ettersom han har gjort en dårlig jobb i førsteomgang. Og etter hva jeg har funnet ut er han ikke i bransjen engang, mulig han var det før men nå driver han med noe helt annet.

Takk!
   #3
 4,270     0
Ville vurdert å ta dette formelt likevel. Sannsynligvis er dette en liten mangel, men det kan også være toppen av et isfjell og i så fall taper man rettigheter om man ikke klager uten ugrunnet opphold.

Edit - ser at det bare er overflate på badet som er pusset opp, da er det nok mindre risk for alvorlige problemer. 
  (trådstarter)
   #4
 9     0
Ville vurdert å ta dette formelt likevel. Sannsynligvis er dette en liten mangel, men det kan også være toppen av et isfjell og i så fall taper man rettigheter om man ikke klager uten ugrunnet opphold.

Edit - ser at det bare er overflate på badet som er pusset opp, da er det nok mindre risk for alvorlige problemer.


Sender en mail til megler snarest da og hører hva han vil foreslå. Prøver å laste opp noen bilder men ser ut til at jeg må gjøre dette fra pc'en imorgen tidlig.

Takk!
   #5
 5,570     0
Det er viktig at du reklamerer så snart som mulig, dersom du oppdager eller har mistanke om feil eller mangler. Drøyer du for lenge, kan dine krav mot selger gå tapt

https://www.huseierne.no/hus-bolig/tema/boligkjop/nar-bor-man-klage-pa-boligkjopet/

Linken inneholder også noen anbefalinger som funksjon av antatt erstatningssum.

Det er nok lurt å få en takstmann til å se på dette, og om mulig avdekke om det er en kosmetisk bagatell eller noe mer alvorlig.