8,935
22
0
Kåseri på P2 om håndverkere
189
0
Noen som hørte morgenkåseriet på P2 om håndverkerbransjen 01.04.11?
http://www.blekk.org/index.php?p=morgenkaaseri
No offence håndverkere på forumet her, men kåsøren gjengir nok det inntrykk som norges befolkning har av håndverkerbransjen: Med noen ytterst få hederlige unntak oppleves håndverkere som en gjeng surrehuer uten respekt for kunder og avtaler. De kommer når det passer dem, og en må stadig mase på dem for å få ting gjort. Tenk om alle bransjer skulle holdt på på samme måte..
Selv har jeg har opplevd 2 ryddige selskap, JE Graveservice Moss og Lyshaugen Rygge, de 15 andre jeg har vært borti har vært personer som sklir rett inn i skildringen til kåsøren på P2..
Mulig noen blir provosert, men jeg mener bransjen må skjerpe seg!
http://www.blekk.org/index.php?p=morgenkaaseri
No offence håndverkere på forumet her, men kåsøren gjengir nok det inntrykk som norges befolkning har av håndverkerbransjen: Med noen ytterst få hederlige unntak oppleves håndverkere som en gjeng surrehuer uten respekt for kunder og avtaler. De kommer når det passer dem, og en må stadig mase på dem for å få ting gjort. Tenk om alle bransjer skulle holdt på på samme måte..
Selv har jeg har opplevd 2 ryddige selskap, JE Graveservice Moss og Lyshaugen Rygge, de 15 andre jeg har vært borti har vært personer som sklir rett inn i skildringen til kåsøren på P2..
Mulig noen blir provosert, men jeg mener bransjen må skjerpe seg!
hører ikke på p2
Håndverkere: Alle vil ha deres tjenester, men ingen vil betale det det koster.
Jeg tror dette innlegget avspeiler sannheten bra. Lav pris gjør at man mister vurderingsevne og kritisk sans, og lever i den tro at man har gjort et kupp.
Forbrukerprogrammene på TV viser jo at forbrukerne for det meste er kun er opptatt av lav pris og virkelig tror at man gjør et kupp når prisen bare er lav nok. At det kan synes å være en sammenheng mellom pris og kvalitet er en ikke-sak, virker det som.
Jeg ville ha trodd at de fleste håndverkere gjenspeiler snittet av befolkningen i Norge, som de fleste av deltakerne her inne også gjør det. Mine erfaringer med forskjellige bransjer er derfor forskjellige.
Når det gjelder kjøp av bil har jeg opplevd fantastisk service hos Oslo Jaguarservice som selger Jaguar og Aston Martin, og de henter og leverer bilen hjemme ved service. Selvsagt betaler man for dette, men det gir en topp opplevelse. Det samme gjelder de fleste BMW, Mercedes og Audiforhandlere i Oslo, som ønsker å selge bil. Hos Kia, Toyota, Nissan og tilsvarende er det flere folk innom enn hos de ovennevnte, ventetiden er lengere før man får snakket med noen og det kan oppleves at man er kun et nummer i rekken.
Klokkeforhandlere som Bjerke, Tiedeman og Lie har også topp service og dedikerte selgere, mens hos Gullfunn og hva de nå heter på Byporten må man stå i kø lenge før man blir betjent.
Det er mindre kø på Jacobs enn hva det er på Bunnpris, og kvaliteten på det man får er bedre, om man ikke tenker på rene merkevarer, som man selvsagt kjøper der det er billigst. Men hos Jakobs betaler man for kvalitet og tilgjengelighet.
Der jeg opplever den desidert dårligste servicen er i det offentlige, hvor det er lettere å si nei slik at man slipper noe ansvar. Det oppleves at det offentlige bruker lenger tid enn de lovmessig kan, de følger ikke norsk lov, og når de blir tatt på det må man selv gå til sak for å få sin rett. Jeg vil tro at det er offentlig ansatte også på byggebolig.
Hvor vil jeg så med dette, kvalitet koster i veldig mange henseende. Ved å betale for noe så får man det man betaler for. Ønsker man god service må man betale for det, er man gnien og ikke vil betale noe får man dårlig service.
Jeg tror derfor ikke at alle håndverkere er kjeltringer men forbrukerne har urealistiske forventninger og tror at lav pris betyr at de selv er flinke prutere. Virkeligheten er at man får det man betaler for.
Jeg er overbevist om at mange av byggeboligs brukere opplever andre bransjer som urimelige når de er i kontakt med dem, og at de selv i sin stilling opplever andre forbrukere som urimelige og krevende.
I snitt stemmer jo dette bra, men man kan jaggu råke på håndverkere som både er dårlige og dyre, eller billige og bra. Et ryddig firma med dyktige og effektive arbeidere kan utvilsomt levere et bedre og billigere produkt enn et rotete et fullt av late slusker. Det er et stort mangfold der ute, men fokuset på pris er nok for stort. Spesielt når det skal plukkes i anbudsbunken.
Du meinar vel det ordet som startar på p og sluttar på olakk.
Men jeg kan legge til at det egentlig er verre at en håndverker leverer fra seg et dårlig utført arbeid enn at en ##### baker leverer fra seg et latterlig ubrukelig stykke arbeid.
99% av elektrikere er enige om Chint, Etman osv. Schneider har krem med få unntak, akkurat som Elko.