9,612    22    0  

Lekeplasskrav og ekspropriasjon av egen tomt

 51     0
Jeg har en tomt på ca 2 mål som jeg ønsker å bygge på. ca halvparten av tomta har nylig i kommuneplan blitt markert som lekeplass for boligfeltet, da det er mangelfult med lekeplasser i området.

Beskjeden jeg får fra kommunen er at jeg antageligvis ikke får byggetillatelse på den delen som ikke er markert som lekeplass, før en løsning for lekeplass er på plass.

Ytterlighetene i dette er at kommunen krever å overta 1 mål tomt for en latterlig lav sum, samtidig som de også krever at jeg som privatperson skal påkoste en lekeplass for hele boligfeltet for at jeg skal få lov til å sette opp min bolig.
Den andre ytterligheten er at kommunen betaler full verditakst som for en boligtomt i området og også bekoster opparbeiding av en lekeplass.

For å komme til minnelige løsninger med kommunen ønsker jeg å få råd om hvordan gripe an saken.
Jeg har forsøkt å finne informasjon om tilsvarende saker for å finne hva slags avtaler kommune og private typisk vil kunne komme frem til i lignende saker. Det har jeg foreløpig funnet lite informasjon om. Kommunen vil ikke si noe om andre saker og holder kortene tett til brystet inntil man har en sak som de må ta stilling til. Kan fortelle at typisk kvm-pris for boligtomter i området er ca 1000-1500 kr. Verdien av på den aktuelle tomta som boligtomt er over 1 mill. Utfallet av denne saken er av stor betydning for hele boligprosjektet, da det er snakk om +/- nokså mange 100000 kr.

Håper det er noen som har tips og råd å komme med for hvordan gå frem i denne saken og gjerne eksempler på utfall i lignende saker.

   #2
 292     0
Vær obs på at du har veldig lite du skal ha sagt her,.

Kommunen betaler deg godtgjørelse på hva tomten er verd etter regulering.

Med andre ord; du får knapper og glansbilder.

Det har vært saker helt opp i høyesterett som har konkludert på dette.
   #3
 7,686     Bærum     0
Dette er et typisk eksempel på hvor lite eiendomsretten betyr i Norge. Kommunen kan omregulere en tomt til et formål som gjør at markedsprisen blir lik null. Nærmere bukken og havresekken er det vel vanskelig å komme. Jeg vil anbefale å kontakte en ekspropiasjonsadvokat om dette. Det er ingen selvfølge at kommunale saksbehandlere følger loven når de gjør vedtak.
   #4
 22,342     Akershus     0
Her må du se hva som står i regplanen din, nøye. Den delen av tomten som er regulert til lekeplass er null verdt. Det kan hende du må opparbeide lekeplassen, men i flere tilfeller er det vel eller kommune som har gjort det. Det kan godt hende du fortsetter å være eier av tomten.

Det som er helt sikkert er at du får ikke en million for denne tomten.
   #5
 292     0
Ikke noe vits å bruke mye penger på advokat her. Du har ingen juridiske rettigheter, så du vil bare risikere å bruke mye penger på advokat uten å få til noe.

Ta en hyggelig prat med ansvarlig politiker og fortell hvordan du føler deg behandlet. Så ser du hva han/hun sier.
   #6
 7,686     Bærum     0
Ikke enig i det. Det er lett å bli overkjørt av saksbehandlere som har liten kompetanse på lovverket.



Lov om vederlag ved oreigning av fast eigedom [ekspropriasjonserstatningslova]

§ 4. Salsverdi, bruksverdi eller utgifter til attkjøp.

      Verdsetjinga skal gjerast på grunnlag av salsverdien, jf. § 5, eller bruksverdien, jf. § 6. Har eigedomen ein høgare bruksverdi for eigaren enn salsverdien, skal bruksverdien leggjast til grunn, dersom ikkje det tapet som går over salsverdien kan bøtast med å kjøpe att annan eigedom til tilsvarande bruk.

      Vil utgiftene til attkjøp av eigedom til tilsvarande bruk vere høgre enn sals- eller bruksverdien, skal vederlaget fastsetjast på grunnlag av desse utgiftene når vilkåra etter § 7 er oppfylte.



§ 5. Vederlag etter salsverdien.

      Vederlag etter salsverdi skal fastsetjast på grunnlag av det som må reknast med at vanlege kjøparar ville gje for eigedomen ved friviljug sal.

      Ved fastsetjinga skal det leggjast vekt på kva slag eigedom det gjeld, kvar eigedomen ligg og den påreknelege utnytting som det røynleg er grunnlag for etter tilhøva på staden. Det skal dessutan leggjast vekt på dei prisane som er oppnådd ved omsetnad av andre eigedomar som det er naturleg å samanlikna med, og likeins på andre tilhøve som er avgjerande for salsverdien av eigedomen.

      Det skal ikkje takast omsyn til verdiendringar som kjem av oreigningstiltaket, eller av gjennomførde eller planlagde investeringar eller verksemd som har direkte samanheng med oreigningstiltaket.

      Det skal ikkje takast omsyn til verdiendringar som kjem av andre investeringar som oreignaren har gjennomført i dei siste 10 åra før hovudførehavinga i underskjønet tok til. Det skal heller ikkje takast omsyn til verdiendringar som kjem av planar som oreignaren har om framtidige investeringar. Når eit offentleg organ er oreignar, skal det sjåast bort frå verdiendringar som kjem av offentlege investeringar som nemnt, anten dei er statlege, fylkeskommunale eller kommunale
   #7
 292     0

Ikke enig i det. Det er lett å bli overkjørt av saksbehandlere som har liten kompetanse på lovverket.



Lov om vederlag ved oreigning av fast eigedom [ekspropriasjonserstatningslova]

§ 4. Salsverdi, bruksverdi eller utgifter til attkjøp.

       Verdsetjinga skal gjerast på grunnlag av salsverdien, jf. § 5, eller bruksverdien, jf. § 6. Har eigedomen ein høgare bruksverdi for eigaren enn salsverdien, skal bruksverdien leggjast til grunn, dersom ikkje det tapet som går over salsverdien kan bøtast med å kjøpe att annan eigedom til tilsvarande bruk.

       Vil utgiftene til attkjøp av eigedom til tilsvarande bruk vere høgre enn sals- eller bruksverdien, skal vederlaget fastsetjast på grunnlag av desse utgiftene når vilkåra etter § 7 er oppfylte.



§ 5. Vederlag etter salsverdien.

       Vederlag etter salsverdi skal fastsetjast på grunnlag av det som må reknast med at vanlege kjøparar ville gje for eigedomen ved friviljug sal.

       Ved fastsetjinga skal det leggjast vekt på kva slag eigedom det gjeld, kvar eigedomen ligg og den påreknelege utnytting som det røynleg er grunnlag for etter tilhøva på staden. Det skal dessutan leggjast vekt på dei prisane som er oppnådd ved omsetnad av andre eigedomar som det er naturleg å samanlikna med, og likeins på andre tilhøve som er avgjerande for salsverdien av eigedomen.

       Det skal ikkje takast omsyn til verdiendringar som kjem av oreigningstiltaket, eller av gjennomførde eller planlagde investeringar eller verksemd som har direkte samanheng med oreigningstiltaket.

       Det skal ikkje takast omsyn til verdiendringar som kjem av andre investeringar som oreignaren har gjennomført i dei siste 10 åra før hovudførehavinga i underskjønet tok til. Det skal heller ikkje takast omsyn til verdiendringar som kjem av planar som oreignaren har om framtidige investeringar. Når eit offentleg organ er oreignar, skal det sjåast bort frå verdiendringar som kjem av offentlege investeringar som nemnt, anten dei er statlege, fylkeskommunale eller kommunale



dette er feil. du får salgsverdi gitt de nye reguleringene. dvs nesten null

   #9
 292     0

Interessant at loven er feil. Hvem er du som står over norsk lov?


Dette var en hyggelig tone...

Du villeder TS med dine innlegg. Kommunen kan med loven i hånden ta denne delen av tomten for NOK ~50 per meter etter at den er regulert til lekeplass.

Håper du kan ha en hyggeligere tone framover
   #10
 7,686     Bærum     0
Jeg la inn et utsnitt av loven. Du skriver at norsk lov er feil. Lurer på hvem som villeder. Jeg har ikke skrevet noe om tolkning av loven. Alikevel skriver du at det jeg skriver er feil. Er det jeg la ut feil eller er det ikke?