6,302
15
0
Reklamere på elektrikerarbeid
10
0
Hei,
I fjor hadde vi en vannlekkasje på badet og fikk nytt bad dekket på forsikringen. Vi valgte å bruke den entreprenøren forsikringsselskapet foreslo og entreprenøren var ansvarlig for å skaffe elektriker på prosjektet. I år har resten av leiligheten blitt pusset opp og i den forbindelse hadde vi elektriker i hus (fra et annet selskap). Han oppdaget da en del feil som ble gjort på badet, blant annet så var det ikke jordet. Han ordnet opp i det som måtte ordnes opp i og skrev en utfyllende rapport på hva han hadde gjort. Dette betyr nå at vi har betalt to ganger for den samme jobben, hvilket vi mener er galt siden den første slurvet mye. Spørsmålet er nå hvem vi henvender oss til for å reklamere på jobben+
1. Forsikringsselskapet?
2. Entreprenøren?
3. Det første elektrikerfirmaet?
I fjor hadde vi en vannlekkasje på badet og fikk nytt bad dekket på forsikringen. Vi valgte å bruke den entreprenøren forsikringsselskapet foreslo og entreprenøren var ansvarlig for å skaffe elektriker på prosjektet. I år har resten av leiligheten blitt pusset opp og i den forbindelse hadde vi elektriker i hus (fra et annet selskap). Han oppdaget da en del feil som ble gjort på badet, blant annet så var det ikke jordet. Han ordnet opp i det som måtte ordnes opp i og skrev en utfyllende rapport på hva han hadde gjort. Dette betyr nå at vi har betalt to ganger for den samme jobben, hvilket vi mener er galt siden den første slurvet mye. Spørsmålet er nå hvem vi henvender oss til for å reklamere på jobben+
1. Forsikringsselskapet?
2. Entreprenøren?
3. Det første elektrikerfirmaet?
Men det er vel ikke mulig at et bad er ujordet? Det var jo til og med jordet anlegg på mitt 50-talls bad
Sier vel litt om hvor graverende denne feilen er.
Om de ikke stiller seg velvillige ville jeg gjøre dem oppmerksom på at forsikringsselskapet vil være den neste du kontakter. Entrepenøren vil nok miste en gullstjerne i forsikringsselskapets bok om det skjer. Ikke bare fordi du (kunde) klager, men også fordi dette potensiellt kunne blitt et nytt forsikringstilfelle. Det siste påvirker selskapets økonomi negativt og er derfor uønsket.
Det siste der er MEGET viktig..... Sjansen for at trådstarter nå får tilbake noe er tilnærmet like fuckle.....
Hva med å foreslå at entreprenør gjør en annen jobb som kompensasjon. Er det en mangel så har kunden krav på utbedring. Her bør man kanskje foreslå et forlik der entreprenør ikke taper mer enn om han selv ville utbedre mangelen, men samtidig så får kunden en "gratis" jobb.
Skjønner at dette kan være vanskelig i praksis, men lov til å håpe på velvilje!