6,302    15    0  

Reklamere på elektrikerarbeid

 10     0
Hei,

I fjor hadde vi en vannlekkasje på badet og fikk nytt bad dekket på forsikringen. Vi valgte å bruke den entreprenøren forsikringsselskapet foreslo og entreprenøren var ansvarlig for å skaffe elektriker på prosjektet. I år har resten av leiligheten blitt pusset opp og i den forbindelse hadde vi elektriker i hus (fra et annet selskap). Han oppdaget da en del feil som ble gjort på badet, blant annet så var det ikke jordet. Han ordnet opp i det som måtte ordnes opp i og skrev en utfyllende rapport på hva han hadde gjort. Dette betyr nå at vi har betalt to ganger for den samme jobben, hvilket vi mener er galt siden den første slurvet mye. Spørsmålet er nå hvem vi henvender oss til for å reklamere på jobben+

1. Forsikringsselskapet?
2. Entreprenøren?
3. Det første elektrikerfirmaet?

   #1
 21,481     Enebolig     0
Man kan ringe rett til elektrikerfirmaet, men tror jeg kanskje ville prøvd entreprenøren først. Hvis dette er tydelige feil som lett kan dokumenteres, så må du stå på ditt. Manglende jording til bad er en alvorlig mangel.
   #2
 874     Oslo     0
Hadde det ikke vært en ide å kontakte forsikringsselskapet i det feilene ble avdekket? Den første skal få mulighet til å rydde opp etter seg.


Men det er vel ikke mulig at et bad er ujordet? Det var jo til og med jordet anlegg på mitt 50-talls bad
   #4
 21,481     Enebolig     0
Det menes nok at selve jordforbindelsen mangler. Dersom det ikke har skjedd noe spesielt (kuttet av ol) så er det ikke foretatt sluttkontroll slik det skal gjøres.
   #6
 4,110     Akershus (Follo)     0
Jeg ville først prøvd entrepenøren.

Om de ikke stiller seg velvillige ville jeg gjøre dem oppmerksom på at forsikringsselskapet vil være den neste du kontakter. Entrepenøren vil nok miste en gullstjerne i forsikringsselskapets bok om det skjer. Ikke bare fordi du (kunde) klager, men også fordi dette potensiellt kunne blitt et nytt forsikringstilfelle. Det siste påvirker selskapets økonomi negativt og er derfor uønsket.
Signatur
   #7
 22,342     Akershus     0

Man kan ringe rett til elektrikerfirmaet, men tror jeg kanskje ville prøvd entreprenøren først.
Dette er entrepenørens ansvar. Problemet er at feilen nå er utbedret og entreprenøren har ikke fått noen mulighet til å rette denne.

   #8
 3,955     0


Man kan ringe rett til elektrikerfirmaet, men tror jeg kanskje ville prøvd entreprenøren først.
Dette er entrepenørens ansvar. Problemet er at feilen nå er utbedret og entreprenøren har ikke fått noen mulighet til å rette denne.


Det siste der er MEGET viktig..... Sjansen for at trådstarter nå får tilbake noe er tilnærmet like fuckle.....
   #9
 168     Trondheim     0



Man kan ringe rett til elektrikerfirmaet, men tror jeg kanskje ville prøvd entreprenøren først.
Dette er entrepenørens ansvar. Problemet er at feilen nå er utbedret og entreprenøren har ikke fått noen mulighet til å rette denne.


Det siste der er MEGET viktig..... Sjansen for at trådstarter nå får tilbake noe er tilnærmet like fuckle.....

Hva med å foreslå at entreprenør gjør en annen jobb som kompensasjon. Er det en mangel så har kunden krav på utbedring. Her bør man kanskje foreslå et forlik der entreprenør ikke taper mer enn om han selv ville utbedre mangelen, men samtidig så får kunden en "gratis" jobb.
Skjønner at dette kan være vanskelig i praksis, men lov til å håpe på velvilje! Smile
   #10
 21,481     Enebolig     0
Man kan prøve å ringe entreprenøren for å høre hva de mener. Firmaet jeg jobber i har mange jobber for totalentreprenører. Noen ganger ringer kunden rett til oss, men den rette veien er gjennom totalentreprenøren.