5,640    7    0  

Skrapemerke i gulv ved levering av kjøleskap. Kan jeg kreve erstatning?

 2,044     0
Vet ikke om jeg legger dette emnet under feil kategori, eller for den saks skyld, om det hører hjemme i dette forumet. Så tilgi meg den som kan...

Har nettopp fått levert et kjøleskap fra Expert. Da de dro ut det gamle ble laminatgulvet på kjøkkenet oppskrapt. Kjøleskapet er gammelt og hjulene bak er sikkert slitte. Det ene hjulet er knekt, men ikke på samme side som skrapet.
Gulvet er bare 1 mnd gammelt og gjør det ekstra ergelig. Det er kun ei laminatflis som er skrapet, men det medfører ganske mange timers arbeid å få byttet den ut. Noen som har en formening om Expert er erstatningspliktig?


   #1
 5,416     Langhus     0
Jeg vil vel si at siden skapet ditt var i "ustand" med knekt hjul kan ikke Expert lastes for dette.

Spørs vel litt på hvordan "oppdraget" ble formulert. Det kan jo være skapet ble vinklet "feil vei" for å forhindre riper med det knekte hjulet.
Signatur
   #2
 105     Sørum     0
Jeg har jobbet med å lever møbler og hvitevarer en gang i tiden for et møbelgigant. Og da fikk vi med oss fra arbeidsgiver skademeldingskjemaer til bil for å fylle ut ved skader på inventar. Man snakker jo om tunge ting som man bærer, så at det blir skader er ikke unaturlig.
Det som nok er litt dumt for din del er at du ikke skreiv skademelding mens leverandøren var der. Men jeg ville uansett tatt kontakt med expert/transportør, de har garantert vært borti skader på interitør før. Og man skal ikke skade interiøret uansett hvor skarpe kanter det er på det du skal frakte.
   #3
 3,387     0
Uansett så har de som driver med slik transport en forsikring som skal dekke utgiftene når slike skader oppstår. Det er ikke sånn at en må akseptere å få skadet gulvet når det leveres varer.

Ta kontakt med dem snarest og få skrevet ut et skadeskjema. Det burde vært gjort umiddelbart.
  (trådstarter)
   #4
 2,044     0
Da tar jeg turen ned til Expert. Jeg så oppskrapinga før de gikk og gjorde dem oppmerksomme på det, så den saken en skulle være grei.

Hva kan man så forlange?

Må kjøpe 1 pakke laminatflis, kr 285,-, flytte inventar, fjerne lister, ta opp og legge ned igjen 8 rader laminatflis.
   #5
 699     0
Noen som har en formening om Expert er erstatningspliktig?


Har du bestilt og betalt for at leverandøren skal ta med seg det gamle produktet, bør du ha en god sak (må ofte avtale og bestille/betale ekstra for dette).
Har du derimot kun bestilt/betalt for standard transport/leveringstjeneste, dvs at varen bæres på plass, pakkes ut og at leverandøren tar med seg tom emballasjen, har du vel mindre å fare med.
At leverandør som en ”tilleggsytelse” eller ekstra service fjerner et produkt som pga en defekt (som de muligens ikke er informert om) medfører beskadigelse av gulvet, må vel i høy grad kunne sies å være et hendig uhell som de ikke kan holdes ansvarlig for.
   #6
 79     Mjøsdistriktet     0

Hvis jeg var deg ville jeg foreslått en rund sum kr 1000,- i prisavslag, så er saken ute av verden.

Alternativet er at de kommer og bytter ut en laminatflis i gulvet ditt.
De forstår FORT at det koster dem langt over 1000 kr!

  (trådstarter)
   #7
 2,044     0
Henting av det gamle skapet var inne i avtalen. Har studert merket grundig. Skapet er ikke løftet i forkant når det er dradd fram. Merket begynner like før venstre bein (knott foran). Det er egentlig ikke et skrap, men hvit plast avsatt fra knotten. (Går ikke vekk med jif.)
En tusing i avslag er egentlig lite med tanke på at det er nytt.
Har vært nede på Expert, det ble skrevet lapp til daglig leder, men han har ikke ringt enda.