#14
 4,269     0
Eller RK / RKK, tror det også er lov. Men det avhenger av at de kommer i rør. .

At de kommer ferdig i K-rør, eller at de kan trekkes gjennom røret?


De kan trekkes gjennom røret. Jeg har dette innendørs til en underfordeling. Grunnen til at jeg er litt usikker hos deg er i forhold til strekket du har ute, vet ikke om disse kan ligge i rør i jord...

Uansett bør du se etter noe dobbeltisolert hvis du skal lade i garasjen, hvis ikke blir det ofte litt komplisert med jordfeilbytere.
  (trådstarter)
   #15
 243     0
Eller RK / RKK, tror det også er lov. Men det avhenger av at de kommer i rør. .

At de kommer ferdig i K-rør, eller at de kan trekkes gjennom røret?


De kan trekkes gjennom røret. Jeg har dette innendørs til en underfordeling. Grunnen til at jeg er litt usikker hos deg er i forhold til strekket du har ute, vet ikke om disse kan ligge i rør i jord...

Uansett bør du se etter noe dobbeltisolert hvis du skal lade i garasjen, hvis ikke blir det ofte litt komplisert med jordfeilbytere.

Ja, dette er veldig relevant. en elektrisk ladbar sak kan fort havne til lading der i framtiden.
Er vel RKK som er dobbeltisolert da? Av tegningen ser den dobbeltisolert ut.
   #16
 25,349     Akershus     0
Sidespor: med IT og 3-fase kan det bli aktuelt med trafo i garasjen.
Signatur

   #18
 25,349     Akershus     0
Tenkte mest på elbillading. Enkelte (eGolf, Tesla) fikser åpen trekant på IT, mens ZOE vil ha TN okke-som.
Signatur
  (trådstarter)
   #19
 243     0
Tenkte mest på elbillading. Enkelte (eGolf, Tesla) fikser åpen trekant på IT, mens ZOE vil ha TN okke-som.


Har vært innom tanken, spesielt med Zoe som pendlebil🙂
Dessverre må jeg bare innse at jeg trenger ca 650L bagasjerom og hengerfeste for 2500kg henger som ikke koster skjorta 🙂

Pr nå må en ny elbil erstatte en aldrende SUV, da er det få alternativer enn så lenge...
   #20
 4,269     0
RKK er dobbeltisolert ja, men usikker på om den er godkjent for å ligger i et kaldt og fuktig rør under bakken.