12,342
20
0
Clas Ohlson : Fjernstyrte elektriske brytere
4,110
Akershus (Follo)
0
http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=154425041
Jeg sikter til mottagere for innfelling i boks.
Jeg forutsetter at du er elektriker, ville du montert en slik i ditt eget hus?
Se bort fra om du finner den nyttig, passende ditt behov e.l. Jeg er ute etter om du hadde følt deg trygg med slike i veggboksene dine.
Dersom ja: Ville du montert slike hos en kunde om han/hun ba om det?
Forbehold om hva de kan forankobles er OK.
Jeg sikter til mottagere for innfelling i boks.
Jeg forutsetter at du er elektriker, ville du montert en slik i ditt eget hus?
Se bort fra om du finner den nyttig, passende ditt behov e.l. Jeg er ute etter om du hadde følt deg trygg med slike i veggboksene dine.
Dersom ja: Ville du montert slike hos en kunde om han/hun ba om det?
Forbehold om hva de kan forankobles er OK.
Signatur
Jeg ville ikke ha gjort det, men jeg kan nok være i overkant skeptisk til slike "billigvarer" og sater stort sett på mere kjente varer.
Nei, jeg ville ikke montert disse hos kunde. Kjenner ikke produktet og prisen tilsier at denne kunden vil ringe ofte selv om det er Clas som skal ha reklamasjonen.
http://www.jula.no/innfelt-fjernstrombryter-med-dimmerfunksjon-127887
Hadde de solgt Waveman hos grossistene saa hadde dette veart "skikkelig", men
siden det selges hus clas saa maa det veare noe kina drit...
Hvorfor ikke veare aapen. Hvis en kunde ville installere dette, saa la han gjore det og elektrikeren tjener penger. Faa erfaring med produktet og prov det selv. Dette gjelder alle produkt som har litt kvalitet over seg. Waveman er ikke blandt de billige traadlose.
Saa til info:
Jeg har provd dette produktet i ti aar. Det har fungert godt, men jeg har opplevd at lys plutselig dimmes eller slaar seg paa/av. (kanskje naboen bruker haarfoneren?).
Dette, og designet, gjor at jeg ikke vil installere det igjen, ei hellers hos en kunde. Produktet maa fungere hos kunder og Waveman har problemer med stabilitet.
Sett at jeg installerte dette hos kunde der han/hun selv står for innkjøp. Trådløse komponenter har en lei tendens til å bli defekt. Derav alltid tråd hvis man har muligheten. Erfaring viser også at pris gjenspeiler kvalitet, ja nesten i ethvert tilfelle. Tror jeg at Elko Wireless bryter og aktuator til 2k er bedre enn et system til 200 kr? Definitivt!
Så til spørsmålet. Hvem tror du kunden ringer når lyset dimmes av seg selv?
Tror du kunden liker å betale for at vi demonterer aktuatoren slik at han kan gå til Clas? Tror du vi har en fornøyd kunde?
Hva hvis dette problemet hadde skjedd med elko wireless? Hvorfor er du saa brennsikker paa at Elko wireless er saa mye bedre?
Poenget mitt er at man ikke maa veare redd for nye ting.
Hadde en kunde bedt meg installere noe clas ohlson greier, greit nok men hadde presisert at jeg ikke var ansvarlig for feil paa selve produktet.
Installasjonen gaar jeg god for, men ikke produktet, siden det er kjopt et annet sted. Dette er jo vanlig praksis.
Javel, saa faar du fakturere 1 time paa aa installere Waveman og 1 time paa aa fjerne dritten siden den ikke funker. Du tjener penge hele veien.
Reklamasjon koster, sånn er det bare. Men så har jeg fått dette inn med teskje siden jeg var lærling også da :)
Min erfaring er at mange kunder ikke tror på håndverkeren. Dette gjelder også hvis vi sier at det er produktet som er defekt, ikke selve koblingen. De tror vi prøver å ro oss unna. Sist gang var det en 11 år gammel septikpumpe som fikk en lekkasje :P
Dette er ting jeg ikke orker å bruke tid på. Jeg er så drittlei biltema rør, Etman stikk, Chint sikringer og Floorigo termostater at jeg unngår det så mye jeg kan. Jeg vil installere et produkt som jeg vet kunden blir fornøyd med.