Hehe Jepp de flyttet skapet opp. Måtte bruke gardintrapp etterpå for å komme inn i skapet. Dette var på et senter og skapet var kun kurser til denne butikken. Det var ikke praktisk høyde for å komme til skapet det skal sies.
Høres ut som butikkeigeren var et kvinnfolk :D
Det var nok et konsern som eide butikken. Men det var jeg som var driftsansvarlig for etableringen dengang. Motivet mitt var nok bare profitt er jeg redd. Sikringskapet sto nøyaktig plassert på det området som vi betegnet som vi anså hadde høyest salgspotensiale. I slike tilfeller må vi alltid be om nye løsninger uansett påfallende ekstrakostnad. Men jeg innrømmer at noen ganger er det kun pga visuelle hensyn. I fjor hadde jeg en kar som monterte hvite brytere til ny markise midt i synsfeltet på en pen Mahogny flate mellom 2 fasadevindu. Han ble også forvirret da vi ba han om å flytte dem snarest uten å etterlate spor etter bryterene.
I fjor hadde jeg en kar som monterte hvite brytere til ny markise midt i synsfeltet på en pen Mahogny flate mellom 2 fasadevindu. Han ble også forvirret da vi ba han om å flytte dem snarest uten å etterlate spor etter bryterene. [/quote]
Det er nettop dette som ofte er problemet, dei gir rettåslett faen.
Hva er ditt problem egentlig? For meg virker det som om det er du som har et problem, og slettes ikke "de" som også tydeligvis inkluderer meg.
"De" prøver ofte å finne den beste løsningen. Hvis jeg får i oppdrag å montere en bryter, så spør jeg kunden. Er kunden "på jordet" så gir jeg råd og spør igjen. Deretter får kunden det som han\hun vil. Noen ganger får jeg ordre fra kontoret, og da forusetter jeg at de har forhørt seg om plasseringen.
Ikke alle håndverkere er slappe og lite samarbeidsvillige. Men endel kunder er definitivt det sistenevnte.
Jeg synes der er kanon når trikkere spør meg om hvordan jeg ideelt vil ha oppsettet. Liker også å få anbefalinger, spesielt når det noe fornuftig som jeg aldri hadde kommet på selv. Dessverre ser jeg ofte rutinepregede og lite elegante monteringer i mitt virke. På en måte kan jeg forstå det. Jeg lever av å selge saker, og den visuelle opplevelsen jeg prøver å formidle betyr mye for meg. Jeg ser at dette ikke veies like tungt for en montør der Norsk standard og effektivitet er prioritert. Normalt klarer jeg å ungå de værste smellene ved å være tilstede første dag og gå igjennom alt med teskje. Så stort sett går det greit bare kommunikasjonen er der.
Problemet mitt? Det er berre å lese det som 912R skriver, handtverkarar kan jo bruke fornuft og tenke litt estetisk.
Du framstår som ein bedrevitar og meinar at kundane er nokre tullingar, forstår at enkelte skulle hatt kurs i kundebehandling og folkeskikk.
Det 912 skriver forteller meg egentlig ingenting. Det kan godt hende at jeg også ville kalt dette en hensiktsmessig plassering. Eller kanskje det har vært en ubrukelig type der. Det vet jeg ikke før jeg ser det selv. Det finnes også brytere med mahogny farge.
I butikker har man også ofte det problemet at man skal spørre mannen som sitter på kontoret i Oslo, mens det er fem personer i butikken (30 mil unna) som har andre meninger.
Jeg mener ikke at alle kunder er tullinger. Men at de noen ganger vil ha dårlige løsninger, det er det ingen tvil om. At det også finnes håndverkere som er tullinger finnes det heller ingen tvil om.
Jeg mener at jeg fremstår som kundevennlig ettersom jeg aldri er sur mot kunden, faktisk så biter jeg i meg mye surt på jobb fra mennesker som har alt annet enn folkeskikk. Jeg hører alltid på hva kunden har å si, og ikke minst begrunner jeg alltid mine anbefalinger.
Men her på forumet er det lettere å få frem det man tenker for seg selv når kunden tar styring og oppfører seg ufint, det kan jeg lett innrømme.
Hva du tror får du stå for selv, men jeg aner hvilken type kunde du er når du i prinsippet mener at alle håndverkere gir fa## og gjør som de vil.
Jeg har ingen problemer med å se poenget ditt med at kunden betaler. Men ingen løsninger på bekostning av sikkerhet og gjeldende regelverk, det kan du bare glemme.
I fallet mitt med brytere midt på vindusstolpen var det nok "hensiktsmessig" å sette dem der montøren tenkte. De hadde "fin" høyde og montøren kunne bore seg rett inn der utenifra. Jeg ville ha dem et mer upraktisk sted men da ble de usynlige. Det kostet mer tid og penger men slik ville jeg ha det. Montøren syntes nok jeg var en tulling men det kan jeg leve med. Når jeg bruker millionbeløp på utsmykning og innredning må slike detaljer være 100%. Jeg kjenner til problemstillingen til Sopp når kjeder gir oppdrag og skjønner at da må man ta en avgjørelse. I mitt tilfelle er det meg som er oppdragsgiver og eneste kontaktperson, så det er enkelt å spørre om man er usikker på hvor drillen skal settes.
Har ingen problem med at man må holde seg innenfor gjeldande regelverk, men det er dette med å lytte til kundens ønsker og komme han i møte dersom han har eit anna ønske enn kva elektrikaren vil gjøre, selvfølgelig er det fint dersom elektrikaren motargumenterar med gode begrunnelsar, men det er ikkje akseptabelt at elektrikaren overkjøyrer eigaren/kunden, når det ikkje går på bekostning av lover og regelverk
Jeg skjønner godt hva 912R mener,men når slike detaljer er viktige,bør dette komme frem med t-skje før arbeid begynner.Vi er hos masse forskjellige kunder og det som går igjen er at det skal gå kjapt og enkelt.De fleste godtar standard plassering,mens andre ikke ser løsningen før vi er ferdige. hvem har vel ikke hørt " det var ikke der jeg ville ha den" eller " åååh,hvorfor er kabelen hvit og klammeret grått?"
Har ingen problem med at man må holde seg innenfor gjeldande regelverk, men det er dette med å lytte til kundens ønsker og komme han i møte dersom han har eit anna ønske enn kva elektrikaren vil gjøre, selvfølgelig er det fint dersom elektrikaren motargumenterar med gode begrunnelsar, men det er ikkje akseptabelt at elektrikaren overkjøyrer eigaren/kunden, når det ikkje går på bekostning av lover og regelverk
Og dette mener du at en gjennomsnittlig håndverker gjør? Og det er derfor de ikke slipper inn i ditt hus?
Det var nok et konsern som eide butikken. Men det var jeg som var driftsansvarlig for etableringen dengang.
Motivet mitt var nok bare profitt er jeg redd. Sikringskapet sto nøyaktig plassert på det området som vi betegnet som vi anså hadde høyest salgspotensiale. I slike tilfeller må vi alltid be om nye løsninger uansett påfallende ekstrakostnad.
Men jeg innrømmer at noen ganger er det kun pga visuelle hensyn. I fjor hadde jeg en kar som monterte hvite brytere til ny markise midt i synsfeltet på en pen Mahogny flate mellom 2 fasadevindu. Han ble også forvirret da vi ba han om å flytte dem snarest uten å etterlate spor etter bryterene.
I fjor hadde jeg en kar som monterte hvite brytere til ny markise midt i synsfeltet på en pen Mahogny flate mellom 2 fasadevindu. Han ble også forvirret da vi ba han om å flytte dem snarest uten å etterlate spor etter bryterene.
[/quote]
Det er nettop dette som ofte er problemet, dei gir rettåslett faen.
"De" prøver ofte å finne den beste løsningen. Hvis jeg får i oppdrag å montere en bryter, så spør jeg kunden. Er kunden "på jordet" så gir jeg råd og spør igjen. Deretter får kunden det som han\hun vil. Noen ganger får jeg ordre fra kontoret, og da forusetter jeg at de har forhørt seg om plasseringen.
Ikke alle håndverkere er slappe og lite samarbeidsvillige. Men endel kunder er definitivt det sistenevnte.
Det er berre å lese det som 912R skriver, handtverkarar kan jo bruke fornuft og tenke litt estetisk.
Du framstår som ein bedrevitar og meinar at kundane er nokre tullingar, forstår at enkelte skulle hatt kurs i kundebehandling og folkeskikk.
Dessverre ser jeg ofte rutinepregede og lite elegante monteringer i mitt virke. På en måte kan jeg forstå det. Jeg lever av å selge saker, og den visuelle opplevelsen jeg prøver å formidle betyr mye for meg. Jeg ser at dette ikke veies like tungt for en montør der Norsk standard og effektivitet er prioritert.
Normalt klarer jeg å ungå de værste smellene ved å være tilstede første dag og gå igjennom alt med teskje. Så stort sett går det greit bare kommunikasjonen er der.
Det 912 skriver forteller meg egentlig ingenting. Det kan godt hende at jeg også ville kalt dette en hensiktsmessig plassering. Eller kanskje det har vært en ubrukelig type der. Det vet jeg ikke før jeg ser det selv. Det finnes også brytere med mahogny farge.
I butikker har man også ofte det problemet at man skal spørre mannen som sitter på kontoret i Oslo, mens det er fem personer i butikken (30 mil unna) som har andre meninger.
Jeg mener ikke at alle kunder er tullinger. Men at de noen ganger vil ha dårlige løsninger, det er det ingen tvil om. At det også finnes håndverkere som er tullinger finnes det heller ingen tvil om.
Jeg mener at jeg fremstår som kundevennlig ettersom jeg aldri er sur mot kunden, faktisk så biter jeg i meg mye surt på jobb fra mennesker som har alt annet enn folkeskikk. Jeg hører alltid på hva kunden har å si, og ikke minst begrunner jeg alltid mine anbefalinger.
Men her på forumet er det lettere å få frem det man tenker for seg selv når kunden tar styring og oppfører seg ufint, det kan jeg lett innrømme.
Hva du tror får du stå for selv, men jeg aner hvilken type kunde du er når du i prinsippet mener at alle håndverkere gir fa## og gjør som de vil.
Jeg har ingen problemer med å se poenget ditt med at kunden betaler. Men ingen løsninger på bekostning av sikkerhet og gjeldende regelverk, det kan du bare glemme.
Jeg ville ha dem et mer upraktisk sted men da ble de usynlige. Det kostet mer tid og penger men slik ville jeg ha det. Montøren syntes nok jeg var en tulling men det kan jeg leve med. Når jeg bruker millionbeløp på utsmykning og innredning må slike detaljer være 100%.
Jeg kjenner til problemstillingen til Sopp når kjeder gir oppdrag og skjønner at da må man ta en avgjørelse. I mitt tilfelle er det meg som er oppdragsgiver og eneste kontaktperson, så det er enkelt å spørre om man er usikker på hvor drillen skal settes.
hvem har vel ikke hørt " det var ikke der jeg ville ha den" eller " åååh,hvorfor er kabelen hvit og klammeret grått?"
Og dette mener du at en gjennomsnittlig håndverker gjør? Og det er derfor de ikke slipper inn i ditt hus?