#61
 1,323     Østlandet     0
Det slo meg også, at sjefen hans fant ut at jeg plutselig måtte prioriteres pga lang ventetid, og dermed ble en av de ansatte beordret ut på denne jobben. Hvorfor dette anses for å være en drittjobb skjønner jeg ikke helt, men at elektrikeren var sur før han kom inn i huset mitt er det ingen tvil om.

Men uansett hvor mye man kan unnskylde enkeltepisoder, så er jeg en kunde. Og det er tross alt kunden som betaler for maten på bordet. Hvorfor er det så vanskelig for håndverkere å forstå at de har et service-yrke?
De skal yte meg den servicen jeg ber om! Ikke komme å være sjef i mitt hus.
Jeg har bestillt et oppdrag, jeg betaler for oppdraget og derav er jeg arbeidsgiveren og sjefen!  ;D

Selvfølgelig skal de komme med tips og råd, og nekte på det som er ulovlig eller uforsvarlig. Men vil jeg ha en ny ledning så er det opp til meg, og vil jeg på død og liv ha en idiotisk dyr dimmer plassert bak eller over døren så er jeg dum, men hvis det er hva JEG mener er fornuftig så er det bare å gjøre som jeg sier - dermed basta!  ;D

Men vanskelig kunde jeg nei? Aldri!

   #62
 21,481     Enebolig     0
Tanken min var at han sannsynligvis ikke ville blitt ferdig til klokka 15, det var fredag og dette er en sånn jobb som må være ferdig før man reiser for dagen.

Men det høres definitivt ut som om du har hatt en idiot hjemme hos deg, og slike ringer man ikke en gang til. Hvis det er så ille som du sier, så burde du egentlig gitt kontoret tilbakemelding, folk ringer for langt mindre.
   #63
 1,323     Østlandet     0
Det passer ikke inn i min natur og klage på sånne ting, bare for å klage.
Jeg ganske enkelt fjerner dem fra kontaktlista over ønskede firmaer.

Min erfaring sålangt er at det er veldig få ansatte / timelønnede håndverkere/fagarbeidere som gjør en tilfredstillende jobb. De gidder ikke legge sjela i det, de tjener jo like dårlig uansett. (Bilmekanikere er de verste!)

Lokale enmannsforetak/selvstendig næringsdrivende har jeg langt bedre erfaring med. De vet de må jobbe for lønna, og vet at jungeltelegrafen er den billigste og beste reklamen. Men det finnes idioter blant dem også.............
   #64
 3,109     Norge     0
Desverre for håndtverkarane har eg det samme inntrykket som sandhaug.

Sjølvstendu\ig næringsdrivande har genereltsett ein bedre forståelse overfor kundane og ei bedre folkesikk, for der avhenger lønna direkte etter renome og fornøgde kundar.
   #65
 1,323     Østlandet     0
Det er ikke min mening å påstå at alle håndverker/fagarbeidere er noe duster som alltid gjør en dårlig jobb. Jeg presiserer at det utfra min erfaring virker som det er mange av dem.

Men nå har vel kanskje denne tråden sklidd langt nok ut ifht montering og plassering av sikringskap  ;D
   #66
 21,481     Enebolig     0
Ja, kunden kan selv velge så lenge krav og sikkerhet tilfredsstilles. Dermed blir det ingen tavler med to meter til underkant på bakrommet  ;D
  (trådstarter)
   #67
 87     Sørlandet     0
Hei, godt å se det er engasjement her!
Har et spørsmål til angående sikringskap og plassering. Det viser seg at skapene blir plassert i entreen og blir det første du får i fjeset (visuelt sett) når du kommer inn døra. Det er to stk H-910 x B-480 x D-210mm sikringskap, ganske voldsomt etter min mening.

Spørsmålet er da om det er OK å henge noe foran skapene? Eksempelvis et speil, bilde eller lignende..? Det er et digert speil på veggen der i dag, og det er fint i entreen.

   #68
 21,481     Enebolig     0
Ikke noe problem. Det er vanlig å plassere det feks inni en skyvedørsgarderobe i entrè. Det kan hvertfall gjøres tilgjengelig på fem min  Tongue
  (trådstarter)
   #70
 87     Sørlandet     0
Ja. Det er nok en sjans for at jeg overdriver. Tenkte legge ut min idé om kursoversikt her, men vet ikke om jeg tør  Grin Skal bli et skap for første etasje og et for loftleilighet. Blir ca 20 kurser til hver tror jeg.. Er det mye?