#11
 125     Bergen     1
Som Hst nevner her for passiv ventilasjon. Ville nok prøvd å stengt fukten ute. En god investering for deg som tørker bilen inne ville vært og montert en adsopsjonsavfukter/rotoravfukter som kan stilles inn på fuktnivå. Den starter og stopper automatisk ifht innstilling. Da skal du ikke ha ventiler. Da får du i tillegg blåst inn tørr luft, kontra fuktig uteluft ved passiv ventilering:)
Signatur

HSt
   #12
 36,739     Lillestrøm kommune     0
ventil(er) på den langsiden nærmest porten nederst som her mest vind mot fasaden.  Du må få luften til å bevege seg rundt inni garasjen ikke bare blåse mellom to ventiler oppe ved taket.

Det finnes større ventiler enn ekvivalent til 4"
  (trådstarter)
   #13
 28     0
HSt,

Ok, langsiden ut mot gaten/(høyre side på bilde) og mot porten er der vinden blåser mest.

Forstår jeg det sånn at du mener jeg skal ha ventiler nederst på en langsiden ut mot veien?
Men jeg burde han på andre siden og, alternativt i motsatt ende for porten?
Kunne du prøvd å gi en liten indikasjon på hvor iforhold til bilde jeg har vedlagt?

Synes du den ventilen er for liten?

Tusen takk til nå! Smile
HSt
   #14
 36,739     Lillestrøm kommune     0
Jeg tolket det som om det var ventilasjon oppe bak men er det ikke det så ville jeg satt inn ventiler der også, Men en eller to ventiler nede på hjørne nærmest porten i så stort tversnitt du kan få så den du nevnte er litt puslete. Kan hende du trenger to også.
   #15
 73     0
Begynner også og bli små sorte prikker hos meg også etter 1 år. Men hvordan er det mulig når jeg ikke har sotte inn garasje porten. Og ikke dør i bak side ? Altså fri flyt av luft 24/7
TSt
   #16
 14,593     0
Da kan være at det blir litt mye fukt og evt kondens på kalde flater.  Som i krypekjellere og på loft så er det ikke alltid at alt for mye er beste løsningen heller.