386    3    0  

Reklamasjon på bad

 49     0
Hei,

jeg lurte på om noen kan gi meg noen innspill her, frem til saken er oppe hos forbrukerrådet (8-12 uker ventetid...).
Badet ble totalrenovert i 2016.

Det har blitt levert noen dataark på hvilke type produkt som er brukt, ett av disse produktene står det at ikke skal brukes mot natursten for da kan den gulne. Og det er jo da natursten på både vegg og gulv, hvor det har begynt å gulne enkelte steder. Har fått en mail fra produsenten, hvor de også skriver at all silikon må fjernes, fuger renses med et spesielt produkt, så må ny silikon legges.

Firmaet har ikke nevnt noe av dette med ett ord, selv om jeg påpeker det i nesten hver mail (gjennomsnittlig svartid fra de er ca 2 uker...), de har kun sagt seg villige til å bytte silikonen der det er mest gult.

Har også en utfordring med et skap som det har kommet sprekker i, hvor firmaet avviste reklamasjonen blankt ("alt var ok når vi leverte det, så dette er ikke reklamasjon"), produsenten derimot er veldig behjelpelig og sier at de dekker et nytt skap. Firmaet fraskriver seg jo alt ansvar på dette, og er vanskelige å ha med å gjøre helt fra starten, og ber da meg bestille opp et nytt skap fra produsenten...Greit nok at jeg får et nytt skap fra produsenten, men det gamle må jo demonteres, så må det nye opp og det må legges silikon langs kantene osv...Jeg hadde et inntrykk av at det er da firmaet som skal gjøre dette.

Jeg har gitt de flere frister på utbedring, men ene gangen kom de ikke med bakgrunn av at jeg hadde oversendt saken til forbrukerrådet, så da valgte de å ikke komme (uten å si ifra, på mail, 2 uker etter at jeg hadde purret masse).

Jeg kunne vel fått noen andre til å ordne opp i dette, men ser da for meg at prosessen med å få tilbake utlegget for et annet firma hadde tatt enda lenger tid.

Oversendte saken i slutten av februar tror jeg, etter at jeg ble lei av å mase på de og følge opp at de i det hele tatt skal komme på en befaring og ta en titt, ringe og maile hver uke for at de i det hele tatt skal svare på spørsmålene jeg stiller.
Så lurer jeg jo nå på hva jeg skal gjøre frem til forbrukerrådet tar kontakt, firmaet har nå gitt en dato og tidspunkt på når de kan komme og ordne de stedene som det er gulnet noe, jeg har spurt, men ikke fått svar på om de da tar alt av silikon eller bare det gule...

   #1
 3,972     Asker     0
I tilfellet med skapet, siden det er produsent som påtar seg ansvaret, så er det også de som må betale kostnaden. Dersom noen må inn for å sette det opp, er det da de som må ta kosten (produsent av skap). Hvem kjøpte inn skap i utgangspunktet. Du eller de som renoverte badet. Hvem betalte for det?
Signatur
  (trådstarter)
   #2
 49     0
Absolutt alt ble kjøpt av firmaet som totalrenoverte. Skapet er på sluttfakturaen fra firmaet.
   #3
 4,237     0
Absolutt alt ble kjøpt av firmaet som totalrenoverte. Skapet er på sluttfakturaen fra firmaet.


Tipper de tok påslag på skapet også, du kan jo minne dem på at denne summen ofte begrunnes i at de må håndtere reklamasjoner Wink