#91
 725     Lier     0
1. Hva slags type jobb har du? - Tavlemontør

2. Gir du selv så lave priser og rabatter til kunder at har liten eller ingen fortjeneste. - Priser ingen ting men de gangene jeg har tatt på meg noe så kjører jeg listepris og 0,- i timen ;)

3. Gir du ekstraservice til de kunder som spør om det slik at du blir forsinket til andre avtaler. - Ja, det er vi nødt til for å overleve i bransjen vår.

4. Hvordan blir jobben din dersom det du gjør kan outsources til et lavkostland? - Tror ikke det lar seg gjøre med det første

5. Jobber du gratis for andre kunder, med noe som du egentlig skal ta betalt for? - Nei, men det hender firmaet vårt tar regninga

6. Er det det produktet du jobber med billigere enn tilsvarende produkter? - Både ja og nei, vi tilbyr flere systemer fra billige til dyre. Men når det gjelder innmaten gjør vi ikke unntak. Der er det kun kvalitetsmerker som gjelder. F.eks chint er uaktuelt å bruke.

7. Kan du selv forsvare at du ikke jobber med det billigste produktet, og hvorfor? - Fordi det aller biliigste har opptil flere ganger feilet og satt liv og helse i fare. Les, chint.

8. Hvordan blir din jobbsituasjon om det til Norge kommer kvalifiserte arbeidere fra lavkostland som gjør samme jobb til halv pris for arbeidsgiver. - Nok en gang tviler jeg på at det er fysisk mulig å gjennomføre, isåfall får jeg vel be nav om omskolering.

9. Er dere opptatt av å yte kvalitet i jobben deres eller det viktigste å få lønnen sin? - Det viktigste for meg å gjøre jobben min ved å utelukkende jobbe for best mulig resultat i form av effektivitet og løsningsorientering, samt unngå feil generelt. Da har jeg gjort meg fortjent til lønna mi.
Signatur

   #92
 21,481     Enebolig     0
Kan du utdype punkt 7 i en av våre berømte Chint tråder? Enkelte (noen svært få)  mener at disse er like gode som alt annet, og det knapt eksisterer reklamasjoner.
   #93
 725     Lier     0

Kan du utdype punkt 7 i en av våre berømte Chint tråder? Enkelte (noen svært få)  mener at disse er like gode som alt annet, og det knapt eksisterer reklamasjoner.


Null stress, gi meg link? Litt pes å lete fra tablet
Signatur
   #95
 1,806     Trondheim     0

1. Hva slags type jobb har du?
Prosjektleder, Kalkulatør, Faglig ansvarlig elektro i en større bedrift i Norge og Europa.

2. Gir du selv så lave priser og rabatter til kunder at har liten eller ingen fortjeneste.
Vi vurderer for hvert prosjekt hvor "sultne" vi er på arbeid. Vi har en fast margin vi ikke skal gå under, den er normalt veldig konkuransedyktig.

3. Gir du ekstraservice til de kunder som spør om det slik at du blir forsinket til andre avtaler.
Ja. Vi ønsker å bygge langsiktige relasjoner og avtaler med våre kunder. Har vi gjort noe feil eller er forsinket så ønsker vi å kompensere for dette. Jeg strekker meng langt for at dagens kunde skal føle det naturlig å ringe oss neste gang.

4. Hvordan blir jobben din dersom det du gjør kan outsources til et lavkostland?
Vi har med veldig sterke fagforeninger, som er "bra"... på det utførende leddet.
Vi har ikke i så stor grad merket outsourcing. Enkelte firmaer som har en større andel hjelpearbeidere fra Europa har vi ikke hatt mulighet til å matche.
Jeg ønsker kun å levere kvalitet. Jeg sverget på at jeg skal aldri levere en fordeling med chint, eller belysning fra Defa. Jeg går inn med leverandører som jeg er trygg på. Vi gir 5år garanti og det krever vi også av våre leverandører. Vi konkurerer stort sett på "sosiale kostnader" og risiko i prosjektene. Anser ikke pdd at outsourcing er en stor problemstilling.

5. Jobber du gratis for andre kunder, med noe som du egentlig skal ta betalt for?
Ja ofte. Men jeg prøver å balansere dette. Utfordringen er når jeg har prosjekter på 20-60mill som er funksjonsbeskrivelser TTE etc.
Prøver å se litt stort på ting,
Jeg vet at en ting er åpenbart er ett tillegg, men kunde er uenig, Istedet for å brenne av masse tid for å gjøre dette til prestisje sak så kan jeg fordele litt av denne merkosten på eks, 3 andre endringer...
Jeg har ett ønske om å være fair og stå for det som blir gjort.

6. Er det det produktet du jobber med billigere enn tilsvarende produkter?
Nei. Jeg velger leverandører som ikke er døgnfluer. Jeg ønsker å levere kvalitet og ønsker å bygge en omkrets med seriøse underleverandører som vi til sammen skal bli veldig gode ut mot kunde. Vi skal bli valgt fordi vi er best i kvalitet, ikke nødvendig pris.

7. Kan du selv forsvare at du ikke jobber med det billigste produktet, og hvorfor?
JA
Av vårt budsjett så går va 2% til reklamasjonsarbeider. noe er produktfeil, men det meste er hjernedød utførelse. Manglende risikovurdering og planlegging.
Hvis vi ikke kan få oppdraget med de produktene vi er trygge på så ønsker vi heller ikke jobben.

8. Hvordan blir din jobbsituasjon om det til Norge kommer kvalifiserte arbeidere fra lavkostland som gjør samme jobb til halv pris for arbeidsgiver.
Jeg blir vell ikke påvirket i like stor grad. Norge er ett høykostland. Vi arbeider mye mot det offentlige. Hvis det offentlige velger lavkost arbeidere i anbudssammenhenger så undergraver man sitt eget vellferdsystem. Kanskje ett skrekk eksempel her er Hardangermastene.

9. Er dere opptatt av å yte kvalitet i jobben deres eller det viktigste å få lønnen sin?
Helt klart å yte kvalitet. Utfordringene vi har er konkurentene som ikke svarer 100% på oppgaven.
   #96
 21     0
1. Jobber innenfor Bygningskonrollør yrket i min kommune.
2. Jeg fakturerer ingen, kommunen min betaler for mine "kunder" og mit
3. Det ville jeg gjerne gjort, men dessverre nei, jober i staten og dere andre vet vel hvor firkanta det kan være _:P
4.Da forsvinner den rett og slett, vi er dyre i drift, men på en annen side så må noen andre gjøre samme innsats som oss i regelverk, så jo om noen gjør, vi forsvinner
5. jeg kan veilede, og det gjør jeg. har aldri vært noe problem.
6. Monopol ( dessverre ? )
7.Monopol som sagt, så hvorfor ikke ? vi er en statlig tjeneste
8.Monopol., som sagt, men hva om så ??? ja,ønsker dem velkommen jeg. og går det utover meg ?, jah da har vi ett problem her i Norge
9. Kvalitet ikke minst Smile Får samme lønn uansett, men  gjør vi en brøler blir det spetakkel. såeh...... nei
   #97
 31     Søre Sunnmøre     0

1. Hva slags type jobb har du?
Styrmann på en chem tanker

2. Gir du selv så lave priser og rabatter til kunder at har liten eller ingen fortjeneste.
Det tar head office seg av. Jeg kjører dit jeg får beskjed om.

3. Gir du ekstraservice til de kunder som spør om det slik at du blir forsinket til andre avtaler.
Forsinkelser er noe dritt for båten, men hviletid er som regel det første som går i dass..

4. Hvordan blir jobben din dersom det du gjør kan outsources til et lavkostland?
???? Jeg er en sjømann som IKKE jobber i vernet bedrift. Dvs NOR registeret. Jeg seiler i NIS. Vi har direkte konkuranse med folk fra lavkostland.

5. Jobber du gratis for andre kunder, med noe som du egentlig skal ta betalt for?
Nope. Jeg gir ofte softdrinks fra mitt eget kjøleskap til surveyere,loadingmastere & authorities i mitt kontor.

6. Er det det produktet du jobber med billigere enn tilsvarende produkter?
Hell NO. Vi leverer kvalitet og derfor er rederiet fortsatt i levende live.

7. Kan du selv forsvare at du ikke jobber med det billigste produktet, og hvorfor?
Livet er for kort til å ta snarveier i denne bransjen.

8. Hvordan blir din jobbsituasjon om det til Norge kommer kvalifiserte arbeidere fra lavkostland som gjør samme jobb til halv pris for arbeidsgiver.
De jeg konkurerer med jobber for ca 1/3 av min lønn. Jeg seiler fortsatt..........

9. Er dere opptatt av å yte kvalitet i jobben deres eller det viktigste å få lønnen sin?
Uten kvalitet på det vi leverer, har vi ikke lenge jobb, så det går oppi opp.

   #98
 822     Stavanger     0
1. Hva slags type jobb har du?
Jobber som Brannkonstabel i Beredskap

2. Gir du selv så lave priser og rabatter til kunder at har liten eller ingen fortjeneste.
Alle betaler stort sett en god slant skatt så vi prøver og ikke ta fortjeneste i det hele tatt

3. Gir du ekstraservice til de kunder som spør om det slik at du blir forsinket til andre avtaler.
Alltid

4. Hvordan blir jobben din dersom det du gjør kan outsources til et lavkostland?
Blir noe lang utrykningstid som igjen går utover kundene, nødetat har ingen prislapp

5. Jobber du gratis for andre kunder, med noe som du egentlig skal ta betalt for?
Oppgaver som ikke er beredskap er ofte "dugnad" så det blir mye gratisarbeid

6. Er det det produktet du jobber med billigere enn tilsvarende produkter?
Nei

7. Kan du selv forsvare at du ikke jobber med det billigste produktet, og hvorfor?
Nei

8. Hvordan blir din jobbsituasjon om det til Norge kommer kvalifiserte arbeidere fra lavkostland som gjør samme jobb til halv pris for arbeidsgiver.
En problemstilling vi neppe vil oppleve

9. Er dere opptatt av å yte kvalitet i jobben deres eller det viktigste å få lønnen sin?
Kvalitet, men en skal også leve av lønnen

Wink
Signatur
   #99
 130     0
Første tråd jeg svarer i, men starter vel en snart om husbygging.

1. Hva slags type jobb har du?
Journalist, men er på leting etter noe annet.

2. Gir du selv så lave priser og rabatter til kunder at har liten eller ingen fortjeneste.
Selger ikke noe.

3. Gir du ekstraservice til de kunder som spør om det slik at du blir forsinket til andre avtaler.
Blir av og til forsinket til noen intervjuavtaler fordi noen er litt pratesalige.

4. Hvordan blir jobben din dersom det du gjør kan outsources til et lavkostland?
Ikke gjort.

5. Jobber du gratis for andre kunder, med noe som du egentlig skal ta betalt for?
Ja, hjelper en del folk med leserinnlegg/bilder osv som jeg egentlig burde fått betalt for.

6. Er det det produktet du jobber med billigere enn tilsvarende produkter?
Ja.

7. Kan du selv forsvare at du ikke jobber med det billigste produktet, og hvorfor?
Jeg kan ikke forsvare at jeg jobber for en billig avis. Produktet burde vært dyrere og mer penger burde vært brukt på å øke staben og kvaliteten.

8. Hvordan blir din jobbsituasjon om det til Norge kommer kvalifiserte arbeidere fra lavkostland som gjør samme jobb til halv pris for arbeidsgiver.
Arbeidsgiveren min hadde hoppet på sjansen til å ansette noen som gjør samme jobb til halv pris.

9. Er dere opptatt av å yte kvalitet i jobben deres eller det viktigste å få lønnen sin?
Det henger sammen. Alt vi gjør er offentlig så om vi ikke yter kvalitet så får vi høre det.
   #100
 210     0
1. Hva slags type jobb har du?
Bilselger

2. Gir du selv så lave priser og rabatter til kunder at har liten eller ingen fortjeneste?
Nei, det skjer aldri

3. Gir du ekstraservice til de kunder som spør om det slik at du blir forsinket til andre avtaler.
Det hender fra tid til annen, men da gir jeg beskjed til den som blir berørt i god tid, evt får bistand fra gode kolleger

4. Hvordan blir jobben din dersom det du gjør kan outsources til et lavkostland?
Ikke i det hele tatt. kunden setter nok ikke pris på å dra til india for å hente ut bilen sin

5. Jobber du gratis for andre kunder, med noe som du egentlig skal ta betalt for?
Ja, hender det.

6. Er det det produktet du jobber med billigere enn tilsvarende produkter?
Nei, produktene er relativt nære "premium"-segmentet

7. Kan du selv forsvare at du ikke jobber med det billigste produktet, og hvorfor?
Et bra produkt koster som regel litt mer enn det aller rimeligste, og jeg lar ofte produktene tale for seg selv, så får kunden avgjøre om dette er noe de er villige til å betale for.

8. Hvordan blir din jobbsituasjon om det til Norge kommer kvalifiserte arbeidere fra lavkostland som gjør samme jobb til halv pris for arbeidsgiver?
interessant problemstilling. om de kunne tilpasset seg språk og kultur på en veldig god måte, føre smalltalk om vær og vind slik vi gjør det, er det mulig det er mange som bør føle seg truet av dette.

9. Er dere opptatt av å yte kvalitet i jobben deres eller det viktigste å få lønnen sin?
alltid kvalitet i arbeide foran lønn. På sikt er det den sikreste måten å ta vare på sin egen arbeidsplass, og i neste rekke sin egen lønn