(trådstarter)
   #52
 110     Tysvær     0
Nå har jeg fått svar fra dette rørleggerfirma på hva denne administrasjonsavgiften var for. Dette var for alle telefoner, mailer og tull med tid som var brukt etter at vi var i forliksrådet. Så da har rørleggeren opprettet en egen avgift for dette.
Jeg lurer fælt på hvilke telefoner og sånt han snakker om. Jeg har bare sendt mailer og gjort de oppmerksomme på at de har feilfakturert. Og dette resulterer altså i at jeg skal betale 500,- i avgift for at jeg er så "frekk" at jeg sier at de har fakturert feil.
Når det gjelder søknadsavgiften til kommunen sier han at det har vært en "kommunikasjonssvikt" og at han har gjort en feil også her og at rett beløp skal være som jeg har påpekt satt til 1008,-.

Smører meg med tålmodighet og venter på hjelp fra forbrukerrådet...
Har også avtalt time med ny advokat i neste uke for å få en ekstra mening i saken.
hro
   #53
 1,574     Trondheim     0
Admavgift for brysom kunde - herrejemini! At du er en krevende kunde ja, men det er over the top å fakturere for det. Men - spør deg selv om det er verdt fighten all the way... Du skriver at du skal oppsøke ny advokat? Var den første med et råd om å droppe saken?
Et godt råd er ofte vondt å ta i mot, men sparer deg for personlig tragedie om du taper i ingretten
Signatur
  (trådstarter)
   #54
 110     Tysvær     0
Den første advokaten jeg var til så så vidt på saken. Han mente det var en litt uklar sak siden jeg ikke får en annen rørlegger til å vurdere det. Han mente også at det ville ikke svare seg å gå til retten med advokat da dette ville bli for dyrt.
Nå viser det seg at han ikke har fortalt alt om dette, siden en i en småkravsprossess ikke trenger advokat. Jeg fører derfor mest sannsynlig saken min selv.
Vet ikke hvor mye du har lest av innleggene her, men forklaringen ser du der..
hro
   #55
 1,574     Trondheim     0
Jo - har lest hele tråden, til øyet er stort og vått. Utfordringen, slik jeg ser det - er at presentasjonen er kun fra din side og din oppfattelse av saken. Din erfaring med forliksrådet gjør jo sitt til at jeg forstår din reaksjon. På den annen side, har du selv ikke bidratt til å finne løsning (ikke sendt inn dokumentasjon i tide, tidvis vært uryddig i fremstilling av saken etc).

Men for all del, om du mener det er verdt innsatsen i å gå til Tingretten - vel bekomme. Du vil jo også  gå inn i denne med et potensiale om å tape saken (selv om du nok er 100% sikker på å vinne).

Innen kristen moral er det sort/hvitt etikk som gjeder. Enten har man rett eller så har man feil. Det virker litt som om du har en slik sort/hvitt virkelighet. Slik jeg leser saken, er den grå - og det er synd å lese at partene er så langt fra en løsning. Spørsmålet du må stille deg selv, er hvor mye gråfarge du kan akseptere i din hvite uskyldighet.

At du ikke kommer til å reengasjere rørleggeren, har vel både rørleggeren og de andre her forstått for lenge siden.
Signatur
  (trådstarter)
   #56
 110     Tysvær     0
Jeg skjønner at det ikke er 100% sikkert at jeg vinner saken. Jeg er også klar over at saken er noe uklar. Men jeg er også klar over at rørleggeren har avgitt falsk forklaring i forliksrådet, og at det er på grunnlag at dette at det ikke gikk i mitt favør. Eventuelt at deler av det gikk i mitt favør. Når jeg da kan bevise dette med skriftlige dokumenter, så håper jeg virkelig at det hjelper.
Jeg vet ikke hvor mye 20-30000 kr betyr for andre her inne, men for meg er det noe jeg anser som mye penger. Og jeg er ikke vilig til å la noen som prøver å svindle meg få viljen sin.
Forliksrådet har tatt feil før, og det er mulig det nå har skjedd igjen. Jeg er dessverre litt for sta til å godta avgjørelser som er feil/delvis feil.
Viss ingen står på sitt når noe er gjort feil, så kan jo div useriøse firma fakturere i hytt å vær. Viss jeg hele tiden hadde betalt det han ba om, hadde jeg jo minimum betalt han 6100 kr for mye til nå. Dette er det han har innrømmet frem til dags dato. Hvor mye annet som vil dukke opp som han tilfeldigvis har "feilfakturert" gjenstår jo å se..