Hva ville du gjort?

Gratis varer er fint. Hadde selvsagt ikke sagt noe. - 27 svar
36.5%
Kommer an på summen. For såpass mye ville jeg sagt fra. - 32 svar
43.2%
Ville sagt fra uansett. - 15 svar
20.3%
Totalt 74 svar på denne avstemningen
   #21
 104     0
Jeg ser meg selv som helt ærlig i slike situasjoner! Men dette er nok grunnet lang fartstid i butikkbransjen Wink
Har selv vært fortvilet mer en gang når oppgjøret skal stemme!
Signatur

   #22
 5,569     1
Det går jo en grense på hvor stor summen er, og hvor mye jobb det er snakk om for å få betalt tilbake. Det blir en funksjon av både sum og tid. 20 kroner for mye tilbake, oppdaget uken etter: Ikke så farlig. 2500,- for mye, oppdaget innen rimelig tid, da ordner man opp.

Enkel regel kan være basert på symmetri: Dersom du hadde forventet at butikken ryddet opp dersom du gikk i minus, bør du selv rydde opp dersom du går i pluss, i en slik situasjon.
   #23
 5,569     2
På hytta tidligere i vår kjøpte jeg en lottokupong på den lokale Joker'n. Ingen kortautomat på tippingen, dermed gjør de et uttak i den "vanlige" kassen og putter pengene i tippekassen derfra. Da jeg litt tilfeldig kikket på kvitteringen senere på kvelden så jeg at de hadde slått inn 100,- i stedet for 350,-. Dette var en lørdag, butikken var nå stengt, og vi dro hjem søndag.

Sendte de en epost der jeg fortalte at jeg skylder dem 250,-, og gikk innom neste gang vi var på hytta og betalte.

Kalles folkeskikk. "Kostet" meg kanskje 250,- men jeg tror slikt lønner seg i det lange løp.
   #24
 104     0
Ja, er enig at det går grenser for hvor mye jobb/reise jeg makter. Har tidligere også ringt butikk som lå langt unna.
Signatur
   #25
 36     3
Vi har lokal trelast på øya, men ofte handles det i nærmeste by som er 45 min med ferge og en god time i bil unna. Handlet på BM og fikk 800,- for lite på regningen når jeg sjekket. Ba dem sende faktura, men det ble lagt inn i systemet og skulle trekkes neste gang jeg handlet. Fikk 20% avslag neste gang jeg handlet for at kjøpmannen syntes det var flott med ærlige folk. I dette tilfelle var det snakk om nesten 4000 i avslag.
Aldri hatt bedre følelse etter en handel enn jeg hadde da Smile
   #26
 6,009     Finnmark     0
Fikk 20% avslag neste gang jeg handlet for at kjøpmannen syntes det var flott med ærlige folk. I dette tilfelle var det snakk om nesten 4000 i avslag.

Kanskje litt OT men:
Det er ok at du var ærlig, men at de kunne plutselig gi 20% rabatt viser jo en annen side av ærlighet
Med prosjekt hos BM, så får man feks over 30 % rabatt på mange varer.......silikon koster feks 65 kroner, men bare 45 med rabatten( billigere enn Biltema).........
Signatur
   #27
 254     0
For min del spiller summen inn, men også hvordan jeg har blitt behandlet i butikken. Om jeg gikk ut av butikken og følte at jeg hadde blitt dårlig behandlet og alle samme som jobbet der var drittsekker, så er det lite sannsynlig at jeg hadde tatt kontakt, nesten uansett hvor høyt beløpet var. Om jeg hadde fått masse god hjelp, alle var hyggelige og prisene var rimelige, så hadde jeg løpt til butikken for å rette opp feilen.

TSt
   #28
 14,509     0
På jobb ser vi at det er stor forskjell, tror nok noen har i sine rutiner at bade positive og negative avvik skal varsles i fra om. Det er bare fra noen kjeder vi får beskjed om å fakturere de hvis de har fått for mye men alle sier i fra naturlig nok hvis det er for lite. Men dette er salg mellom bedrifer, ikke til forbruker.
   #29
 36     0
Fikk 20% avslag neste gang jeg handlet for at kjøpmannen syntes det var flott med ærlige folk. I dette tilfelle var det snakk om nesten 4000 i avslag.

Kanskje litt OT men:
Det er ok at du var ærlig, men at de kunne plutselig gi 20% rabatt viser jo en annen side av ærlighet
Med prosjekt hos BM, så får man feks over 30 % rabatt på mange varer.......silikon koster feks 65 kroner, men bare 45 med rabatten( billigere enn Biltema).........

De har helt klart mye å gå på når det kommer til pris. Men det er fortsatt bedre enn ingen rabatt i det hele tatt, noe som oppleves hos diverse andre forhandlere. Har per i dag etablert et godt kundeforhold til BM og synes jeg opplever ærlighet hele veien Smile
  (trådstarter)
   #30
 10,486     Akershus     0
Vi holder diskusjonen om byggevarenes påslag unna denne tråden.

Vil gjerne høre flere tilbakemeldinger.
Signatur