Hva ville du gjort?

Gratis varer er fint. Hadde selvsagt ikke sagt noe. - 27 svar
36.5%
Kommer an på summen. For såpass mye ville jeg sagt fra. - 32 svar
43.2%
Ville sagt fra uansett. - 15 svar
20.3%
Totalt 74 svar på denne avstemningen
  (trådstarter)
   #41
 10,486     Akershus     0
Jeg håper jo det skal lønne seg på sikt. Dette var samme uka som jeg (for 2. gang) minnet en leverandør på å fakturere meg for hoppetussa jeg kjøpte i våres, så det ble en dyr uke å være ærlig Smile
Signatur

   #42
 1,387     Tromsø     1
Ja du kom skikkeleg uheldig ut. Og forretninga honorerte deg dårleg. Eg tenkjer likevel at i den store samanheng har vi fordel av å bu i eit samfunn med stor grad av tillit og ærlegheit mellom folk. Og då tenkjer eg ikkje på at den enkelte skal vere perfekt, men kva som gjer samfunnet godt å bu i. Dessutan kan det fort bli dyrt viss vi aldri kan stole på nokon.
   #43
 1,596     0
Må si jeg har få skrupler når det gjelder dette temaet: Jeg går ofte ut fra byggevaren å føler meg "lurt." Byggevarer er ikke rimelig, og dersom man ikke er supernøye med å sammenligne priser mellom de forskjellige utsalgsstedene - så sitter man igjen med regninga.

Det er også ofte mye rot med priser og service - så jeg tar definitivt "det jeg kan få."

Sitter igjen med et trettitalls alu-håndtak fra HTH til en stykkpris på rundt 600,- - har sagt ifra om dette, men fikk beskjed om å bare beholde dem. Ikke rart HTH er dyrt, dersom de må dekke inn slike enorme tap (for å ikke snakke om alle omleveransene) per solgte kjøkken!
   #44
 6     Lillehammer     1
Fant en 200-lapp på en slik lotto-disk - der hvor man fyller ut lotto-kuponger, og leverte inn til kassedama/mann ( husker ikke i farten ), og sa ifra at det var èn som hadde glemt den.

Aner ikke om han / hun som glemte det kom tilbake for å hente det, men - hørte ihvertfall at det var en kunde som ikke sa direkte til meg, men til en venn / venninne at det var ærlig gjort. (Y) Det fristet litt å ta den med tanke på at jeg var veldig blakk i den perioden, men, men - fristelsen tok heldigvis ikke over! (Y)

   #45
 7,685     Bærum     2
Merkelig moral at folk mener de skal ha rabatt fordi de opplyser om at de har betalt for lite. Dere har kjøpt en vare til avtalt pris. Da skal dere betale denne prisen. At dere skal få en premie for at dere oppfyller en avtale viser at dere mener dere skal få betalt for å ikke stjele. Litt flaut i mine øyne.
   #46
 6,009     Finnmark     0
Merkelig moral at folk mener de skal ha rabatt fordi de opplyser om at de har betalt for lite. Dere har kjøpt en vare til avtalt pris. Da skal dere betale denne prisen. At dere skal få en premie for at dere oppfyller en avtale viser at dere mener dere skal få betalt for å ikke stjele. Litt flaut i mine øyne.

Vet ikke helt hva du tenker.......siden du tydeligvis mener at kunder skal gjøre jobben for sløve butikkansatte......... Det er vel butikkens ansvar å sikre fortjeneste eller??
Signatur
   #47
 7,685     Bærum     2
Det er ditt ansvar å være ærlig. Alle gjør feil. Det fritar ikke deg for ansvaret å oppfylle kontrakten. Synes du det er greit å betale overpris hvis du ikke oppdager det? Ville du betalt ekstra hvis en leverandør opplyste deg om at du hadde betalt for mye? At en leverandør premierer en kunde for ærlighet er greit, men noen plikt er det ikke.