#11
 10,486     Akershus     0
Her er det ikke gitt at man kommer noen vei så lenge arbeidet er utført uten at den opprinnelige elektrikeren har fått anledning til å ordne opp. Skal man ha loven på sin side, må den som har gjort feilen først få anledning til å ordne opp selv.

Når det er sagt, så ta kontakt med den dere hadde kontakt med (entreprenøren) og forklar situasjonen.
Signatur

   #12
 7,686     Bærum     0
Enig i at entreprenøren i utgangspunktet skulle fått mulighet til retting, men hvis feilen kunne gå utover liv og helse hadde vel den nye elektrikeren plikt til enten, rette feilen, eller koble ut strømmen.
   #13
 18     0
Reklamasjon er jo nokså likt over hele linja, man kan ikke få sin nye flatsjerm fra Expert reparert hos Elkjøp.
Jeg mener du skulle ringt elektriker (eventuelt entrepenør/forsikringsselskap som igjen ville ringt elektriker uansett) og hørt om de ville komme og fikse det selv. Nå som skipet har seilt kan du jo høre om de vil dekke regningen eller deler av den siden det ville kostet de noe å bruke tid på å fikse dette uansett.
   #14
 21,481     Enebolig     0
Man kan prøve å kjøre "fare for helse og liv" linjen. Ta nå hvertfall kontakt med entreprenøren, de har godt av å få vite slikt uansett.
   #15
 22,342     Akershus     0

Jeg mener du skulle ringt elektriker
Det er entrepenør som har levert tjenesten. Det er denne man har hatt kontakt med. Derfor er det dennes ansvar. Hvis det ikke kan eller blir ordnet av denne kan du gå på dennes leveransør, dvs elektriker i dette tilfellet. Dette er regulert av kjøpslovene og rettspraksis.