En ting jeg forøvrig synes er snodig er at det er lov å bygge tomannsbolig med to hybler, men ikke enebolig med to hybler. Logikken i det forstår jeg rett og slett ikke.
Ja, det er det prosjektet du linker til. Det står ingen ting om garasje i prospektet så jeg antar det kun er vist hvordan garasjer kan bygges...
Når jeg ser nærmere stemmer det. Men det er ingen grunn til å tro at det avsatte arealet blir større, altså blir det vel fire plasser overflateparkering. Vel, kanskje 5, da garasje tar mer areal per parkeringsplass enn overflateparkering. Inntil de som kjøper bestemmer seg for å bygge garasje, altså.
Hadde vært interessant å høre kommunens syn på eget vedtak: Her legger vi ut for primært eneboliger og ender opp med mengder av "4-mannsboliger".
Absolutt, men jeg tviler på at det blir lett å få noen innrømmelser derfra...
Jeg tror nok de er fullt klar over at de åpner for ganske tett bebyggelse. Det er en villet politikk å få bygget flere boliger. Kongsberg skal jo komme seg til 40 000 innbyggere.
Uten at jeg kjenner kollektivtilbudet i distriktet utmerket, vil nok prosjektet la seg realisere - men at det blir parkeringsutfordringer er uomtvistelig.
Signatur
Ethvert boligkjøp medfører bratt lærekurve om bygningsoppføring.
Mitt prosjekt:
Halvmoderne enebolig i Kongsberg
Er det forresten dette prosjektet: http://www.finn.no/finn/realestate/newbuildings/object?finnkode=44673763
I så fall ser man jo at det blir fire trange parkeringsplasser fordelt på to garasjer.
Ja, det er det prosjektet du linker til. Det står ingen ting om garasje i prospektet så jeg antar det kun er vist hvordan garasjer kan bygges...
Mitt prosjekt:
Halvmoderne enebolig i Kongsberg
Absolutt, men jeg tviler på at det blir lett å få noen innrømmelser derfra...
Mitt prosjekt:
Halvmoderne enebolig i Kongsberg
Uten at jeg kjenner kollektivtilbudet i distriktet utmerket, vil nok prosjektet la seg realisere - men at det blir parkeringsutfordringer er uomtvistelig.
Mitt prosjekt:
Halvmoderne enebolig i Kongsberg