Og hvis du skal reklamere på dette uret så skal du ha dekket selve utskiftingen også, siden dette er et produkt du ikke har lov å montere selv. Se hva forbrukerrådet svarte meg, svar nr 33 http://www.byggebolig.no/belysning/dimmer-kutter-lyset/25/ Glemte linken:-)
men: bevisbyrden for at det faktisk var feil ved apparatet og ikke feil ved montering ligger vel på meg... men jeg kan jo gjøre et forsøk på å finne ut hvem som har levert det. Nå har jeg gått gjennom alle kvitteringer og jeg finner ikke uret i det hele tatt, så det kan jo hende at jeg fortjener å betale for det til en eller annen uansett... jamfør Mikkel Rev og pepperkaker man har stjålet, kontra de man har betalt for osv...
mener de fleste pakksedler som har ligget igjen etter elektrikern kommer fra onninen, er det grunn til å tro at de har levert noe slikt?
det er ærlig talt samsvarserklæringen som jeg plages mest med uansett...
Du sier det ikke er strøm i lampene, har du målt, eller har du bare sett at det ikke lyser? Har du prøvd å bytte pærer? Er der bryter mellom astrour og utelampene, og er den slått på? Alltid greit å sjekke de simpleste tingene først, før en elektriker dukker opp.
takk for innspill... først byttet pærer, så målt... det hadde vel uansett vært rart at alle tre pærer røyk samtidig? men du har helt rett, hadde vært rimelig trist hvis jeg hadde stått hardt på reklamasjon, og så var det bare 3 lyspærer som hadde gått....
Når det gjelder samsvarserklæringen så er det bare de som har utført kontrollen som kan gi deg denne. Dersom det blir umulig, kan man få et annet firma til å gå over anlegget og gi en uttalelse om at så langt de kan se er anlegget utført iht gjeldende forskrifter.
Dersom DLE kommer på besøk og du ikke har dokumentasjon på anlegget så vil du få avvik på dette. Dette blir et avvik som da er vanskelig å lukke. I verste fall blir den liggende som en merknad på anlegget ditt. Noe som selfølgelig ikke er positivt ved et eventuelt salg etc. Dersom du får en annen til å utføre en kontroll samtidig som det lages en redegjørelse for hvorfor samsvarserklæring ikke eksisterer vil nok de fleste DLE godta det.
ja... det er det jeg er redd for. Mitt inntrykk er at det elektrikern min kan fikse på et kvarter er noe som kan koste meg både mye penger og problemer i fremtiden... DLE sa vel at jeg kunne referere til samtalen med dem, men ikke at det hjalp stort...
Se hva forbrukerrådet svarte meg, svar nr 33 http://www.byggebolig.no/belysning/dimmer-kutter-lyset/25/
Glemte linken:-)
men: bevisbyrden for at det faktisk var feil ved apparatet og ikke feil ved montering ligger vel på meg... men jeg kan jo gjøre et forsøk på å finne ut hvem som har levert det. Nå har jeg gått gjennom alle kvitteringer og jeg finner ikke uret i det hele tatt, så det kan jo hende at jeg fortjener å betale for det til en eller annen uansett... jamfør Mikkel Rev og pepperkaker man har stjålet, kontra de man har betalt for osv...
mener de fleste pakksedler som har ligget igjen etter elektrikern kommer fra onninen, er det grunn til å tro at de har levert noe slikt?
det er ærlig talt samsvarserklæringen som jeg plages mest med uansett...
Onninen leverer Astro-ur.
jeg kan jo prøve å ta en prat med dem...
det kan jo hende de er enda sintere på elektrikern min enn jeg er...
først byttet pærer, så målt... det hadde vel uansett vært rart at alle tre pærer røyk samtidig?
men du har helt rett, hadde vært rimelig trist hvis jeg hadde stått hardt på reklamasjon, og så var det bare 3 lyspærer som hadde gått....
Dersom DLE kommer på besøk og du ikke har dokumentasjon på anlegget så vil du få avvik på dette. Dette blir et avvik som da er vanskelig å lukke. I verste fall blir den liggende som en merknad på anlegget ditt. Noe som selfølgelig ikke er positivt ved et eventuelt salg etc. Dersom du får en annen til å utføre en kontroll samtidig som det lages en redegjørelse for hvorfor samsvarserklæring ikke eksisterer vil nok de fleste DLE godta det.