#61
 21,481     Enebolig     0
Tsja, hvor mange tar seg bryet med å sende inn tlf til en uavhengig reparatør? Alle burde gjøre det, men det skjer nok sjelden grunnet andre bekymringer i hverdagen og frykten for at diagnosen faktisk er sann.

Jeg er helt enig angående jobbtelefonene, men det er kontoret som styrer. Nå gidder de ikke sende de inn engang, går rett i søpla. Mulig de har fått gode priser på nye.

   #62
 3,109     Norge     0


Herregud for ein tåpelig diskusjon, sjulte feil i ei fjøl? 
Det er da svært som du vrir på dette. Det handler om skjulte feil på byggevarer generelt. La oss kalle det parkett, takstein eller lim. Det som er interessant er ansvarsforholdet.
Det er KUN ein grunn til, at tømrarane vil selge materialen, og det er fortjeneste, ikkje for at du som kunde skal få det billigare.
Hvis tømreren tar seg bryet med å skaffe materialet og tar ansvar bør vel det være verdt noe?
Einaste eg ser her er at det kan være vanskelig å vurdere langtidskvalitet på plast, vinsperre, forenkla undertak osv. men då går det ann å verte enige om forskjellige kjente merker som skal kjøpast.
Oj så du lyset nå? Men hvem har ansvaret hvis det kjente merket har driti på draget?


Dersom det kjente merket har driti på draget er det produsenten som har ansvaret, det er jo slik også at produsenten har bevisbyrda dersom noko er gjort feil med tanke på montering.

Eit eksempal er mitt splitternye Certina ur, vriknappen var plutselig vekk etter 3 dagers bruk forhandlaren kunne ikkje bevise at eg hadde utsatt den for "overbelastningar" og reparerte den vederlagsfritt, etter nye 4 dagar skjedde det samme igjen, dei synest det var merkelig, det samme gjorde eg då eg har hatt eit citizen ur m/skruknapp i 10 år uten at den har behøvd reparasjon. Når forhandlaren som på dette tidspunktet hadde tatt kontakt med produsenten fikk høyre dette reparerte dei uret ein gang til, for dei kunne ikkje bevise at eg hadde gjort noko galt sjølv om eg opplyste at eg er ein ekstremt aktiv kar som jobbar 16 timar i døgnet.
   #63
 22,342     Akershus     0


Dersom det kjente merket har driti på draget er det produsenten som har ansvaret, det er jo slik også at produsenten har bevisbyrda dersom noko er gjort feil med tanke på montering.

Eit eksempal er mitt splitternye Certina ur, vriknappen var plutselig vekk etter 3 dagers bruk forhandlaren kunne ikkje bevise at eg hadde utsatt den
Hva har dette med det du siterte å gjøre?
   #64
 9,677     Kysten     0
"det er jo slik også at produsenten har bevisbyrda dersom noko er gjort feil med tanke på montering."

Dersom produsent ser at produktet er feilmontert , og det er grunnen til at produktet ikke fungerer, da kan du se langt etter en reklamasjon.
   #65
 3,109     Norge     0
hans9001

"Oj såg du lyset nå? men hvem har ansvaret dersom det kjente merket har driti på draget?"

+ det vert skrevet lenger oppe i denne tråden at kunden har bevisbyrden, dette var eit eksempel på at faktisk produsenten/forhandlar har dette.

Og dersom det er feilmontering som gjør at produltet er defekt eller ikkje fungerar, ja då er det tømraren sitt ansvar, enten han har levert materiellet eller ikkje. (for han er ansvarlig for det arbeidet han gjør)




Siste redigering: Saturday, May 15, 2010 8:14:05 PM av aktiv
   #66
 3,216     0

"det er jo slik også at produsenten har bevisbyrda dersom noko er gjort feil med tanke på montering."

Dersom produsent ser at produktet er feilmontert , og det er grunnen til at produktet ikke fungerer, da kan du se langt etter en reklamasjon.


Selvsagt, men det er selgeren som har den bevisbyrden. Om det er tilfellet, så får man ta opp saken med montøren man har leid inn.