Jeg ville ikke reparert noe selv på apparatet. Da vil evt andre feil bli avvist om det oppdages at apparatet er skrudd på.
Det er nå fikset. 19 kroner i deler. Ryker det totalt senere får det bare bare være. Da blir det største problemet å bygge om skapene. De kan ikke avvise kravet selv om det er skrudd på hvis det ikke er årakssammenheng mellom skruing og feil, men de vil sikkert prøve.
I løpet av helgen tenkte jeg å kompnere en mail og sende dem, hvis jeg får tid.
Helg=arbeidstid. Helgen er de værste to dagene i uken:
1. Gjøre ting kona vil at jeg skal gjøre. 2. Gjøre ting jeg har lovt andre. 3. Være hyggelig med ungen 4. Gjøre jobbgreier jeg ikke fikk gjort i uken . . 99. Gjøre det jeg har lyst til.
Men uansett så det som regel disse som kommer best ut av det. Den stille og rolige mannen i gata er den tapende parten, alltid.
Det er ikke min erfaring, er man saklig og standhaftig får man nesten alltid igjennom slikt. Jeg har mye bedre erfaring med det enn å skrike om TV2 hjelper deg og andre tomme trusler (eller å stjele produkter fra butikken).
Enig med AT. Å være ufordragelig og krangle kommer lite godt ut av. I de aller fleste tilfeller kommer en lengst med å være hyggelig, bestemt og saklig. De fleste liker å hjelpe hyggelige folk.
Dette er tyveri. Følger en det rådet og blir tatt, så blir en straffet.
At kjedene forsøker å unngå reklamasjon forstår jeg ikke. De kan gå videre til sin leverandør å få det dekket.
Kjedene importerer vel mye selv? og dermed sitter de på hele reklamasjonsutgiftene selv.
Det er mulig de importerer det selv men da har de en leverandør i utlandet å forholde seg til. Pressmiddelet til kjedene er at de tar store volum fra sine leverandører. Leverandørene vil ikke miste dette volumet.
Hans9001 slipper å bygge om skapet, han slipper å høre på "løgnene" til Expert og kan sende dem en faktura på kroner 19 + arbeidstid. Ikke at jeg tror de betaler, eller at jeg selv hadde sendt det, men rett skal være rett.
petterg, interessant problemstilling, men i Norge liker vi ikke selvtekt. Jeg er enig med deg i at dette ikke er tyveri, men tror likevel det blir slått ned på. Ingen ønsker et samfunn hvor mannen i gata forvalter lovverket.
Det hele faller ned på om en ventilator er ment å vare i over 2 år. Vi er mange som mener ja, men Expert sier nei (de sier at vareverdier under kr 1000 ikke har 5 års reklamasjonsrett, dette er tøv, men sannsynligvis en innarbeidet praksis i denne butikken).
Det hele faller ned på om en ventilator er ment å vare i over 2 år. Vi er mange som mener ja, men Expert sier nei (de sier at vareverdier under kr 1000 ikke har 5 års reklamasjonsrett, dette er tøv, men sannsynligvis en innarbeidet praksis i denne butikken).
Men det er jo bra å få belyst dette. Jeg ønsker ikke å bytte ventilator etter 2 år! Så da får jeg vel kjøpe den et sted hvor de mener den skal vare minst 5 år da.
Men jeg anser meg fortsatt som kunde hos Expert på Ski. Sony TVn til mor gikk i svart etter 4 år 10mnd. Jeg stakk innom Expert, og så var det bare å vente så kom det 2 mann fra et transportfirma og hentet TVn. Når den var ferdig reparert kom de tilbake og satte den på plass der de hentet den. Ingen invendinger, det virket som jeg var like velkommen som når jeg kjøper noe. Så dette er nok som med andre kjeder veldig avhengig av kulturen i den lokale butikken. Det er vel franchise så hver butikk bestemmer om de satser på å selge 1 vare til hver kunde eller om de ønsker kunder som kommer tilbake. Så jeg vil heller si: velg riktig Expert butikk. (Nei jeg har ingen forbindelse med dem.)
Signatur
Det er ikke noe som er umulig. Det er bare en mulighet til å lære noe nytt.
Jeg har også gode erfaringer med Expert og reklamasjon, men dette var på vare som åpenbart skal vare i 5 år (komfyr).
Det hadde vært interessant å få prøvd en sak som denne i forbrukertvistutvalget. Hans9001 orker du ta kontakt med forbrukerrådet i ditt fylke? Det er mulig de kan uttale seg om denne saken. Hvem vet, kanskje de også plasserer en ventilator i samme kategori som småelektronikk som hårfønere og elektriske tannbørster? I mitt hode bør det være 5 år, selv om Expert sier noe annet.
Det er nå fikset. 19 kroner i deler. Ryker det totalt senere får det bare bare være. Da blir det største problemet å bygge om skapene. De kan ikke avvise kravet selv om det er skrudd på hvis det ikke er årakssammenheng mellom skruing og feil, men de vil sikkert prøve.
Helg=arbeidstid. Helgen er de værste to dagene i uken:
1. Gjøre ting kona vil at jeg skal gjøre.
2. Gjøre ting jeg har lovt andre.
3. Være hyggelig med ungen
4. Gjøre jobbgreier jeg ikke fikk gjort i uken
.
.
99. Gjøre det jeg har lyst til.
På ukedagen slipper jeg (nesten) unna pkt 1-3.
Det er ikke min erfaring, er man saklig og standhaftig får man nesten alltid igjennom slikt. Jeg har mye bedre erfaring med det enn å skrike om TV2 hjelper deg og andre tomme trusler (eller å stjele produkter fra butikken).
Kjedene importerer vel mye selv? og dermed sitter de på hele reklamasjonsutgiftene selv.
Det er mulig de importerer det selv men da har de en leverandør i utlandet å forholde seg til. Pressmiddelet til kjedene er at de tar store volum fra sine leverandører. Leverandørene vil ikke miste dette volumet.
Hans9001 slipper å bygge om skapet, han slipper å høre på "løgnene" til Expert og kan sende dem en faktura på kroner 19 + arbeidstid. Ikke at jeg tror de betaler, eller at jeg selv hadde sendt det, men rett skal være rett.
petterg, interessant problemstilling, men i Norge liker vi ikke selvtekt. Jeg er enig med deg i at dette ikke er tyveri, men tror likevel det blir slått ned på. Ingen ønsker et samfunn hvor mannen i gata forvalter lovverket.
Det hele faller ned på om en ventilator er ment å vare i over 2 år. Vi er mange som mener ja, men Expert sier nei (de sier at vareverdier under kr 1000 ikke har 5 års reklamasjonsrett, dette er tøv, men sannsynligvis en innarbeidet praksis i denne butikken).
Men det er jo bra å få belyst dette. Jeg ønsker ikke å bytte ventilator etter 2 år! Så da får jeg vel kjøpe den et sted hvor de mener den skal vare minst 5 år da.
Men jeg anser meg fortsatt som kunde hos Expert på Ski. Sony TVn til mor gikk i svart etter 4 år 10mnd. Jeg stakk innom Expert, og så var det bare å vente så kom det 2 mann fra et transportfirma og hentet TVn. Når den var ferdig reparert kom de tilbake og satte den på plass der de hentet den. Ingen invendinger, det virket som jeg var like velkommen som når jeg kjøper noe. Så dette er nok som med andre kjeder veldig avhengig av kulturen i den lokale butikken. Det er vel franchise så hver butikk bestemmer om de satser på å selge 1 vare til hver kunde eller om de ønsker kunder som kommer tilbake. Så jeg vil heller si: velg riktig Expert butikk. (Nei jeg har ingen forbindelse med dem.)
Det hadde vært interessant å få prøvd en sak som denne i forbrukertvistutvalget. Hans9001 orker du ta kontakt med forbrukerrådet i ditt fylke? Det er mulig de kan uttale seg om denne saken. Hvem vet, kanskje de også plasserer en ventilator i samme kategori som småelektronikk som hårfønere og elektriske tannbørster? I mitt hode bør det være 5 år, selv om Expert sier noe annet.